Alla vi som gillar Maria

onsdag 2 juli 2014

Monolog med min inre sockerråtta

Nej Maria!! Bara för att du bestämt att du ska träna en timme varje dag under hela semestern så är det INTE OKEJ att moffa i dig chips, kakor, choklad och smågodis varje gång du går in i skafferiet.
Och det är ABSOLUT INTE OKEJ att göra dig massa ärenden in i skafferiet helt i onödan. Jag fattade nog vad det var som prasslade därinne när du gick in för att slänga mjölkpaketet i återvinningskassen. Och tro inte att jag är så dum att jag inte fattar varför du inte tog med dig konservburken som skulle slängas i samma kasse samtidigt. Nehej det gjorde du inte. I stället gick du in med dig tre minuter senare och se på fasiken så prasslade det där inne igen. Fast denna gången var det ett annat sorts prassel än chipspåseprassel. Det lät mer som smågodispapperspåseprassel. 

Skärpning om jag får be!!!

3 kommentarer:

  1. Varför gör man sådär??? Jag gör likadant, minus träningen...

    SvaraRadera
  2. Skönt att jag inte är ensam, hemma på min gata är det likadant.

    SvaraRadera
  3. Jag förpassar mig också till det beteendet... inte kul!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...