Alla vi som gillar Maria

fredag 17 januari 2014

Det kunde ju gått......

Idag blir en riktig innesittardag för mig. Det blåser full storm ute (typ) och snön yr i luften. Det lockar inte alls att gå utanför dörren idag vilket ju faktiskt funkar eftersom jag är ledig.
Jag och Alice ska röja i hennes rum när hon kommer hem från skolan och fram till dess ska jag bara vara.
Min axel känns mycket bättre idag, måste ha varit chokladkuren jag käkade igår kväll!!
Någon som nog har lite ont fortfarande än Lasse, huvudpersonen i dagens fräckis......

Lasse sitter vid frukostbordet och läser Dagens Nyheter när hans fru

går fram till honom och dänger en kastrull i huvudet på honom.

- Aj aj, varför gjorde du så där? frågar Lasse och gnider sin ömma skalle

med handen.

- Jag hittade en lapp i din ficka igår med namnet Jennifer på,

svarar frugan.

- Men kära vän, jag var ju på Solvalla igår och hästen jag satsade på i

tredje loppet var Jennifer!!

Hans hustru tror på förklaringen och ber skamset honom om ursäkt.

Ett par veckor senare när han som vanligt sitter och läser sin

morgontidning vid frukostbordet går hans fru fram till honom och ger

honom ett våldsamt slag med stekpannan i huvudet.

När han kvicknar till efter några minuter säger han med en svag stämma:

- Varför i hela fridens namn slår du mig på det där viset?

Hustrun stirrar på honom med en blick som kunde döda:

- Hästjäveln ringde igår!!!

Ha den allra bästa fredagen ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...