Alla vi som gillar Maria

torsdag 16 januari 2014

Tråkigt besked

Jag är ju inte den gnälliga typen så de flesta av er vet antagligen inte att jag har mycket problem med min vänstra axel. Och varför inte när allt annat är kasst på vänster sida?? Hjärta, knä osv.....
I vilket fall som helst började det för snart 20 år sedan med en muskelinflammation som nog aldrig läkte ut som den skulle och sen dess har jag haft ont.
Vid fler tillfällen än vad jag kan räkna har jag försökt att träna upp lite muskler i axlarna i tron om att det skulle hjälpa. Men det enda som hänt efter de försöken är att jag fått ännu ondare.
Förra veckan var jag på massage hos en ny massör och hon var helt förundrad över hur mycket spänningar jag hade på hela vänster sida. Hon rekommenderade mig därför att gå till hennes kollega Gunilla som behandlar olika sorters åkommor med laser. Och hos henne har jag varit idag.....
Vilket resulterade i att istället för att vara på väg mot badmintonträning med min man ligger jag på soffan, har ont som fanken i axeln och tycker oerhört synd om mig själv.
Efter att ha känt och klämt konstaterade Gunilla att det inte fanns så mycket hopp för min axel. Jag var otroligt spänd och hade ofantligt många muskelknutor i hela axelpartiet. Hon är ganska så säker på att hon kan göra mig hyfsat smärtfri men inte så mycket mer. Jag kommer inte ihåg alla fina namn hon nämnde och jag kan inte förklara det lika bra som hon gjorde men kontentan av det hela är att någon styrketräning eller träning whatsoever där mina armar är över axelhöjd eller rakt framför kroppen kan jag bara fetglömma!! Träna badminton fick jag dock fortsätta med eftersom jag är högerhänt. Yeah!!
Fast ikväll blir det som sagt ingen badminton. Ikväll blir det soffa, TV och antagligen en hel del choklad. Eftersom det är så himla synd om mig. Visst?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...