Alla vi som gillar Maria

onsdag 12 december 2012

Det där med att fota sig själv är en hel vetenskap

I går kväll skulle jag träffa mina väninnor och när jag satt på mig ansiktet tänkte jag att skulle vara sådär käck och ta en bild på mig själv och lägga på Instagram.
Inte visste jag att man behöver ha en utbildning för att fota sig själv i spegeln.
Och ja, jag måste fota mig i spegeln. Min telefon har ingen kamera på framsidan.


Jag borde ju ha förstått att där kan man inte hålla telefonen.

Där kunde det ha funkat. Om jag hade tittat i kameran och inte på telefonen.

Julia tipsade mig att jag kunde hålla telefonen på sidan. Hon glömde säga att jag inte skulle titta efter var jag skulle trycka.

Nästa gång ska jag köpa en I-phone.
Det har nog alla som blir sådär bra på kort de tar på sig själv.
För inte kan det vara MIG det är fel på??

6 kommentarer:

  1. Tyvärr är det inte lättare med en Iphone :(
    Knappen sitter på själva skärmen och så måste man ju vända telefonen på "fel" håll för att ta en bild på sig själv. Och då vet man ju inte var knappen är!! Och att ta en bild på sig själv i spegeln med en Iphone är inte lättare än med någon annan phone. Tur att man kan ta massor av bilder och sen välja ut en utan att det kostar en massa pengar!!!

    SvaraRadera
  2. På min telefon, en SonyEricsson Experia kan jag välja om jag vill ta kortet med framsidan eller baksidan. Det är väldigt enkelt att ta kort på sig själv med den. Våga vägra I-phone!

    SvaraRadera
  3. Jag tar typ aldrig kort på mig själv...så jag har inte det problemet. ;)

    Men....eh...kan du inte bara vända på telefonen då?

    SvaraRadera
  4. Det där är svårt med iPhonen också... om man använder kameran på andra sidan så är det sämre kvalite´ med grynigare bild och så blir det spegelvänd bild. Så jag är inte så förtjust i den kameran utan (försöker) använder den andra och trixar och tycker det är jättesvårt, precis som du beskriver här uppe ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ett tips: kolla sökaren i spegeln bakom när du tar sminkfoton

    SvaraRadera
  6. Med min samsung kan jag välja att vända kameran så den tar bilden från "fel" sida. Mycket praktiskt att se sig själv i skärmen. Behövs inte ens en spegel. :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...