Alla vi som gillar Maria

torsdag 26 juli 2012

Rött vatten, nödiga barn och dagens hjälte

Igår var vi ju som sagt på Tosselilla. Det var även 1 332 557 andra personer varav vi faktiskt kände minst 20 stycken!!

Större delen av dagen tillbringades i bassängen. Det var 50 grader varmt. Tror jag. På grund av värme och hjärtåkomma orkade jag inte springa uppför massa backar och trappor så det där med vattenrutschkanor lämnade jag över till experterna. Mina barn alltså.

I tisdags kväll piffade jag till mig och färgade håret. Rött. I går piffade jag till bassängen på Tosselilla och färgade vattnet. Rött.

När vi satt och fikade upplyste flickan 3 år vid bordet bredvid att hon behövde bajsa. Gör det då! sa hennes pappa. Jag har ingen blöja sa flickan. Då sätter vi på en sa pappan. Det var inte så smart tyckte jag.

Framåt eftermiddagen fick jag nog av badandet. För det första var det jobbigt att alla tittade på mig med förskräckt min eftersom de trodde att jag blödde från hela huvudet och dessutom var jag helt enkelt trött. Jag och Joakim satt i skuggan och höll ett öga på våra tre badexperter. Bredvid oss satt en dansk familj. Mamman och pappan drack öl och vek ihop handdukar. Deras dotter 1 år tänkte passa på att ta sig ett dopp under tiden. Joakim fångade upp henne i sista sekund innan hon plumsade i. Tydligen finns ordet tack inte i det danska språket.

Sen åkte vi hem. Vi köpte med oss pizza hem. Där är jättemånga kalorier i en pizza.

Så nu vet ni vad jag gjorde igår.

Ha det bäst!!

10 kommentarer:

  1. Fniss. Vilket roligt inlägg :)
    Hoppas du slutat blöda från huvudet :)
    Du borde kanske ha lärt de där danskarna lite vett och etikett...
    Kram

    SvaraRadera
  2. En hel del trista saker som hände...men du skriver kul om det. Vilken hårfärg har du nu då? Med tanke på föräldrarna du berättade om...vart har sunt förnuft tagit vägen????? Ta det lugnt i dag.

    SvaraRadera
  3. Blev lite äventyr minst sagt. ^^

    Och ja det gör du/ni nog rätt i. Island ska upplevas utan barn, tror jag. Hehe. :)

    SvaraRadera
  4. Fin dag, i alla fall!? KRAM!

    SvaraRadera
  5. Å men kära du, det begriper du väl att du inte kan bada i klor med nyfärgat hår?! Hade du varit blond hade håret blivit grönt :-) Och det borde vara körkort på föräldraskap..... Kram

    SvaraRadera
  6. Jag blir matt/förtvivlad när jag läser om bad,småbarn och föräldrar som inte har koll! En fruktansvärd olycka "ligger ju och lurar runt hörnet" med sådana föräldrar //M

    SvaraRadera
  7. Fullspäckad dag,helt enkelt.
    Vissa skulle behöva ha mer koll på sina ungar än vad dom har. Tur att ni såg att hon var på väg i.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, vad det händer saker hos dig. :) Jag räddade också livet på ett barn igår (hon tänkte springa rakt ut i gatan där det kom bilar), men fick i alla fall ett tack för det.

    SvaraRadera
  9. Hihi, jag hade färgat håret knallröda med karamellfärg, som fjortonåring, dagen innan jag skulle döpas, både dopvatten och prästens hand färgades ilsket röda av mitt dop...

    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...