Alla vi som gillar Maria

måndag 16 juli 2012

Maria dissar och hissar

Återigen är det måndag morgon och dax för veckans diss och hiss.

Idag vill jag dissa den svenska sommaren och jag tar en bild som cirkulerar på Facebook till hjälp att illustrera varför.





Jag vill hissa mina barn vars sommarlov kommit i skymundan pga min hälsa. Än så länge har vi inte gjort något av alla de där sakerna som de vill göra och som hör sommarlovet till. Chansen att jag kommer att orka åka till Tosselilla och Liseberg är försvinnande liten. På sin höjd orkar jag kanske med en campingtur.....

Och så orkar jag sitta på bryggan när de badar i vårt hav. Och de gör de gärna trots den svenska sommaren.....

Ser ni dem??

Nu ska jag till farbror doktorn och ta lite prover för att ställa in rätt Waran-dos. Jag har en känsla av att jag kommer till att användas som nåldyna de närmaste veckorna......

Ha det bäst!

8 kommentarer:

  1. Bryggan och vattnet ser fint ut - liksom barnen som jag ser ;-) Hoppas allt ordnar sig till det bästa, och det kommer fler somrar. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Fint badställe har ni i alla fall :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på ditt plopphjärta rätt ofta.
    Det måste bara bli rätt, det måste det bara..

    Jordgubbskramar <3

    SvaraRadera
  4. Hoppas du slipper bli nålsdyna, har hört att det är ett rätt stickigt "jobb"!
    hihi ;)

    SvaraRadera
  5. Barn som kommer med smultron och blåbär till sin mamma ska man vara rädd om. :D
    Ser ut som att ni har det långgrunt i havet. :)

    SvaraRadera
  6. Skratt, dissen är så talande för denna sommar :))

    Hissen är tänkvärd.
    Njut tillsammans med familjen och den soliga sommaren, host harklel på det sista.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Helt underbar sommarbild!!! Hoppas att du lyckas få en riktigt inställd varandos, så du slipper krånglande med detta!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...