Alla vi som gillar Maria

fredag 29 juni 2012

Äntligen

får jag sätta mig ner!!

Eller egentligen jag har väl suttit rätt så mycket idag. I bilen på väg att hämta och lämna diverse barn på diverse ställen, i tandläkarväntrum, när jag åt lunch, när jag fick vänta i 25 minuter på sjukhuset för att de hade lyckats dubbelboka och givetvis blev det JAG som fick vänta......
Men det känns som om jag stått och gått minst lika mycket. Stegräknaren visar faktiskt på hela 13 256 steg och så mycket har jag inte gått på en och samma dag sen min operation. 

Jag har fått med mig en del grejer hem idag oxå för inte kan man bara åka till stan för att äta lunch - man måste ju kolla in i någon affär i alla fall. Några kläder blev det dock inte men lite andra fynd. 

Mest nöjd är jag med min nya termosmugg

Perfekt att ha te i om man står på en kall idrottsplats och väntar på barn eller om morgonte intas i bilen 
och min alldeles egendesignade gästbok.



En gästbok har jag tänkt på att skaffa väldigt länge men jag har aldrig hittat någon jag gillar. Det gjorde jag inte idag heller men jag hittade en svart bok med olinjerade papper och ett ark guldbokstäver. Så nu har jag den där gästboken jag alltid velat ha och imorgon kväll ska goda vänner få den äran att bli de allra första som skriver i den. 

Jag köpte boken och bokstäverna på Bokia - var annars? - och när jag kom till kassan såg jag en skylt om att man kunde runda upp och skänka mellanskillnaden till Bris. Mitt köp gick på 174 kronor så jag bad kvinnan i kassan att runda upp till 200. Hon blev alldeles chockad och undrade om jag verkligen sa 200. Eeeh - ja det gjorde jag. Hon blev jätteglad och tackade mig översvallande högt och tydligt ett flertal gånger. Roligt att jag kunde glädja henne genom att skänka - en för mig - ganska obetydlig summa men nog tycker jag att det på samma sätt är sorgligt att hon blev så glad. Det måste ju betyda att hon inte haft så stor framgång med övriga kunder.

Jag är väl medveten om att det finns personer som inte har råd att ens skänka 26 kronor men det finns oxå de som har råd att skänka betydligt mycket mer. 

Nu ska jag hålla fredag kära vänner - vi ses imorgon!

5 kommentarer:

  1. Gästbok hart jag, tyvärr så glömmer jag att ta fram den. Men det är mycket skojigt att bläddra i den.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hon kanske trodde du menade 200 över! ;)

    SvaraRadera
  3. Jösses så många steg du har gått! En termosmugg ska jag också införskaffa, de ser så goda ut att dricka ur :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Hur kan man gå så många steg när man nästan bara sitter ner? Fantastiskt!

    Jag gör som du - skänker pengar när jag kan. Framförallt vid sådana tillfällen som du beskriver. Det får mig att må bra och i förlängningen kanske någon annan med! :-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...