Alla vi som gillar Maria

fredag 29 juni 2012

Marias fredagsfräckis

Idag står det mycket på schemat. Julia ska till tandläkaren, Pontus ska lämpas av hos mormor för att ta min plats som flyttkartongbärare, tjejerna ska oxå lämpas av hos mormor för att ta min plats som kartongupp-packare. När mina barn sliter ska jag sitta på en lunchrestaurang med en väninna och snacka bort en timme eller tre. Det ska bli mysigt.

Efter det ska jag ta mig till jobbet och se om jag fortfarande kommer i de nya arbetskläderna. Annars är det operation svält som står på schemat i helgen -  jag ska nämligen börja jobba 50% på måndag.

Efter det ska jag till sjukhuset och bli uppkopplad mot den där övervakningsgrunkan och sen har jag lovat barnen att köpa med kycklingvingar från affären. De lär vara extra hungriga - det är lite mer ansträngande att flytta än att hänga vid datorn. Konstigt då förresten att jag gått upp så mycket i vikt - jag borde ju inte ha varit så hungrig de senaste veckorna.......

Som ni förstår finns det ingen tid att åka till stranden i dag men för er som har tid och väder för det kommer här en liten solskenshistoria!



Kalle promenerar med sina föräldrar på stranden och de råkar hamna på nudistdelen. Han tittar sig nyfiket omkring och frågar efter en stund:

Mamma? Varför har alla tanterna större bröst än dig?


Jo, du förstår Kalle: Ju större bröst desto dummare är man!


De fortsätter att gå och efter ytterligare en stund frågar Kalle:

Mamma? Varför har alla farbröderna större snopp än pappa?


Det är samma sak där Kalle lille - Ju större snopp desto dummare är man. Har du sett pappa någonstans förresten?


Kalle tittar sig omkring och säger:

Jo! Han står där borta och pratar med den dummaste tanten på stranden och han blir bara dummare och dummare!


Ha den bästa fredagen mina vänner - jag tittar in till er ikväll och kollar så att ni sköter er!!

9 kommentarer:

  1. Vad skulle vi göra utan dina fredagsfräckisar... :D

    SvaraRadera
  2. Hehe...

    Hoppas att du får en fin fredag och börjar knata hemåt från Haparanda... ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Morn. En fullspikad dag. Viktuppgång? Har koll på att du inte samlar vatten? Kan ju lätt bli så med problem med hjärtat. Kram

    SvaraRadera
  4. Hahahaha! Njut av fredagen!
    kram

    SvaraRadera
  5. Ganska bra med barnarbete ibland. Dottern hon är redan på sitt sommarjobb, men sonen kan jobba lite här hemma tycker jag, så jag funderar på att skicka ut honom och klippa gräsmattan :)
    Ha en trevlig stund med väninnan och lycka till med "uppkopplingen"
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Haha - tack för ett glatt fredagsskratt!

    SvaraRadera
  7. Hahahaha! Ha en trevlig helg Maria & Co.

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Du och dina fräckisar. ;-)

    Bra att barnen jobbar istället för dig. Det är väl så det ska vara. :-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...