Alla vi som gillar Maria

fredag 30 december 2011

Varför skapa nya behov när det funkade bra som det var??

För några år sen var det bara prislappen man behövde klippa av när man kom hem efter en shoppingrunda.

Idag måste man klippa av även andra saker från de nyinköpta kläderna.

I alla fall jag.



Resultat av mina fynd på Väla.

Så länge galgen har funnits (hur länge kan ni säkert hitta på Google) har det funkat att hänga upp ett plagg utan dessa otroligt irriterande stroppar som sticker fram lite här och där om man inte klipper av dem.

VEM bestämde att det nu helt plötsligt - eller det var väl några år sen men ändå.....INTE går att hänga upp ett plagg utan de här sakerna??

Nån som vet?

Nån som gillar personen i fråga?

9 kommentarer:

  1. Gillar dem när kläderna glider av från galgen annars inte! Brukar också klippa bort dem annars har man rätt som det är en fjomp som sticker ut! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, även om somliga av mina plagg har såna där stroppar hänger jag inte galgen i dem för det. Onödiga är de.
    Fast klipper man bort dem kan man använda dem till pyssel :)
    Gott nytt år.

    SvaraRadera
  3. Vet inte när de dök upp, fast i vägen är dom!

    SvaraRadera
  4. Bra att klippa bort i alla fall, det ser inte så kul ut när de hänger fram ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag tror de enbart är till för att kläderna ska hänga kvar på galgen i affären. Själv klipper jag bort dom... och fnissar lite gott när jag ser den som missat att göra det...

    Väldigt fina band är det och de kan användas till allsköns pyssel. :0)

    SvaraRadera
  6. Hahaha, hur många såna där band har man inte klipp av!

    SvaraRadera
  7. Tror nog också att de är för affärernas skull som de sitter där! Ibland klipper jag ibland inte ;)

    SvaraRadera
  8. Jag brukar klippa av dem och sätta i håret.
    Perfekt färgmatchning med plaggen ;)

    SvaraRadera
  9. Skönt att höra att det är mer än jag som klipper bort dessa små detaljer. Nu har jag ju dessutom fått lite tips på vad jag kan göra med dem!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...