Alla vi som gillar Maria

torsdag 29 december 2011

Tack för idag - slut för idag....

Mycket handlat blev det!!

Jag som bara skulle vara smakråd till dottern när hon satte sprätt på sina julklappspengar....

Men med tanke på att jag är vuxen och tjänar mina egna pengar är det väl inte mer än rätt att jag handlade betydligt mer än vad hon gjorde. Eller?

I vilket fall som helst är vi nog lika trötta båda två. Även om jag vi inte handlade lika mycket så har vi ju traskat lika mycket. 15 106 steg närmare bestämt om den nya stegräknaren är pålitlig. Och det förutsätter jag att den är eftersom det är den som ska räkna mina steg på min lilla promenad till Haparanda som börjar på måndag.

Sonen har återvänt hem.

Som ett vrak.

Han och kompisarna satt vid sina datorer till 06.30 i morse (från ca 14 igår) sov lite mer än en timme, åt lite frukost och återupptog sen spelandet igen. Kl 15 när sambon kom för att hämta satt de där fortfarande. Måste ha varit ett himla roligt spel de spelade.

Klockan är nu 19.10 och han är fortfarande vaken. Humöret är dock inte det bästa. Men trött - det är han inte om du frågar honom.

Sambon är på sluttampen med sig steroebyggande. Jag ska fråga snällt om jag får ta en bild och skryta lite med hans färdigheter när den är helt klar.

Nu blir det soffa och TV för hela slanten.

Eller ja - det finns ju inga slantar kvar - men man säger ju så!

Ha det bäst!!

7 kommentarer:

  1. Ja du det där med lanandet fattar man inte alls.. MEN deras spel måste ju vara sketakul eftersom de orkar sitta så länge med dessa..;-)

    Mmm det där med humöret efter ett Lan är inget kul alls.. bäst är att köra hem ungen, köra iväg själv och komma hem när han somnat ;-)
    Kram o Gott Nytt år på er där ute :-)

    SvaraRadera
  2. Vad shoppade du?? Jag tycker det är jobbigt att gå i stan när det är rea, men nätshoppingen är inte dålig den heller.. ;)))

    SvaraRadera
  3. Åsa - Detsamma till er!!

    Madeleine - Jag köpte 1 stickad klänning och 1 stickad tröja på New Yorker, 2 toppar på Hennes, 2 toppar och 2 tights på Gina Tricot, 1 top och 3 halsband på Åhlens (första gången i världshistorien jag handlar där faktiskt!!) och 2 scarves på KappAhl - du vet såna där runda som man snurrar typ 3 varv runt halsen, lite småkrafs på Glitter och Ur & Penn och ..... sen var det nog inte mer tror jag!

    SvaraRadera
  4. Jag vet precis hur det känns efter en heldag på Väla,tsss! Och nu är det väl ännu större?? Det är alltid lika mysigt med "tjejdagar",jag och min dotter brukar också ha det så fort och ofta vi kan.
    Önskar er alla ett gott slut på 2011 och ett Gott Nytt År!
    ps. jättefina bilder :-)

    SvaraRadera
  5. Marianne - Det är jättestort!! Dottern var salig....

    Gott Nytt År till dig och de dina med!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul med shopping ;-)
    Du kanske skulle hänga på mitt shopp-stopp efter nyår när jag hänger med dig till Haparanda...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jeanette - Kanske det!

    Det blir ju jobbigt att bära massa kassar på vår lilla promenad ;)

    Jag återkommer!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...