Alla vi som gillar Maria

torsdag 15 december 2011

Stresstest

Tack för alla fina och uppmuntrande tillrop jag fick av er igår.

Jag önskar att jag kunde säga att de hjälpte - att jag mår bättre idag men det kan jag tyvärr inte säga.....

Men värmde i hjärtat  - det gjorde de!

När jag kollar runt lite i Blogglandia idag tycker jag mig kunna läsa mellan raderna på vissa bloggar att stressnivån är ganska hög.

Det är ju ett ganska vanligt fenomen såhär i juletid. Jag själv känner mig ganska stressad just nu -  till stor del givetvis för att jag ligger här som en urvriden disktrasa istället för att göra allt det där som måste göras......

Så när jag tröttnade på att Googla recept innehållande grönkål (tack Fru Hansson) persilja och jordgubbar (tack Gafflan) och på att äta all den där chokladen som Shamrock, Mallan, Knasterfaster, Lairama, Funderande Yoyce, Helena, Tjillevippmorsan, Aurora , Lippe och Marina rekommenderade (tack allihopa - medhåll är fantastiskt) letade jag upp ett stresstest för att se hur illa ställt det var med min stress.

Jag tycker att ni ska ta tillfället i akt och göra testet. Det tar bara typ 30 sekunder och ger er en fingervisning om ni skulle må bra av att varva ned lite grann. Eller mycket.

Testet som jag hittade används på ett sjukhus i London för att mäta olika försökspersoners stressnivå med hjälp av en bild.

Titta noga på bilden nedan som föreställer två delfiner som hoppar upp ur vattnet. Delfinerna är helt identiska men tester visar att personer med förhöjd stressnivå upplever vissa skillnader. Ju fler olikheter desto mer stressad är personen i fråga. Så om du upplever att delfinerna inte ser likadana ut är det läge att ta tag i situationen......













Berätta gärna om ert resultat!

8 kommentarer:

  1. hahahahaha Jag är sjukt stressad, helt klart!!

    /Veronica

    SvaraRadera
  2. nu ligger alla bidrag i pepparkakshustävligen ute här: http://www.monstermalla.se/2011/12/arets-pepparkakshus-alla-deltagare.html : )

    SvaraRadera
  3. Jasså, du var också hos doktorn igår och fick dåliga utlåtanden... Förstår hur du känner. Man blir ju inte direkt glad över att höra att det är dåligt. Man blir liksom påmind om sin dödlighet och skröpplighet varenda gång. Suck. Hoppas de snabbt kan hitta vad det är som är tokigt och att du kan få rätt behandling snabbt. Då brukar det ju vända ganska fort.

    Under tiden får du blogga liggandes! ;-)

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Jag visste inte att jag var så stressad. Jag har ett stresskit på min blogg som nog hjälper dig. Tack för kommentaren hos mig. Alltid kul med nya läsare.

    SvaraRadera
  5. Hehehe...jag som faktiskt inte känner mig särskilt stressad kunde ana vissa olikheter hos de båda delfinerna. :-)

    SvaraRadera
  6. Haha, dags att varva ner känner jag. ;)

    SvaraRadera
  7. Ha ha! Ja man ska vara försiktig med stressen. Jag blev svartbränd/vidbränd för 10 år sedan och är fortfarande inte riktigt återställd. Vad doktorn ordinerade var just choklad! Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  8. Den bruna delfinen var lite mer lik än den andra...eller nåt...;)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...