Alla vi som gillar Maria

måndag 5 december 2011

Nougatbollar med vit choklad

På grund av en kombination av tidsbrist och idétorka kommer här receptet på mina små delikata nougatbollar.

Ta fram papper och penna för det är ganska komplicerat!!

  1. Ta dig till en butik. Förslagsvis en livsmedelsbutik.
  2. Leta upp bakgången.
  3. Lägg ner ett paket nougat i korgen. (ska du handla mer så funkar det med en vagn oxå!!)
  4. Lägg även ner ett paket vit blockchoklad i korgen.
  5. Åk hem.
  6. Ta på ett förkläde.
  7. Öppna nougatpaketet.
  8. Ät INTE upp nougaten.
  9. Rulla bollar i lagom storlek. Använd tycke och smak som måttstock.
  10. När du rullat alla bollarna går det bra att slicka av händerna som nu är bra kladdiga. Tycker du det är äckligt - tvätta i stället med tvål och vatten.
  11. Ställ in bollarna i kylen så att de stelnar.
  12. Öppna under tiden chokladpaketet.
  13. Ät INTE upp chokladen.
  14. Smält den i stället i ett vattenbad. Rör om lite då och då.
  15. Doppa de nu kalla nougatbollarna i den smälta vita chokladen.
  16. Frågor på det???

Jag ska försöka hinna titta in till er under dagen men ni vet själva hur det är och hur svårt det är att få tid till allt man vill göra. Ibland måste tyvärr alla måsten gå före......

Men jag har inte glömt er - jag lovar!

9 kommentarer:

  1. Hahahahaha...Inga frågor härifrån men jag tuggar fradga av sötsug!Springer till affären....NU!

    SvaraRadera
  2. Vilket perfekt recept!
    Ska genast göras fast med en hel del smakande och brun choklad istället.

    SvaraRadera
  3. Haha, nr 8 och 13 tror jag är svårast. :P

    SvaraRadera
  4. hahaha - ett recept i min smak.
    Sv; jupp- det var cirkustavlan- fullständigt klockren :)

    Stor kram till dig!!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...