Alla vi som gillar Maria

onsdag 7 december 2011

Bara han inte tror att han ska göra mig sällskap idag.....

Igår fick vi en inneboende.

Vi blev inte tillfrågade om vi tyckte det var OK utan detta skedde helt utan vårt medgivande.

Sambon var lite irriterad i morse då vår gäst tydligen är en orolig själ som vankat framochtillbaka hela natten och det precis ovanför vårt sovrum.

Jag har inte hört något så han måste ha vankat relativt tyst.

Därmed inte sagt att det är OK att gästen är här. Det är det nämligen inte och jag kommer göra allt i min makt för att få sambon att avvisa vår snyltgäst.

Jag kommer inte att vara någon direkt hjälp i vräkningsprocessen eftersom jag faktiskt är rädd för vår nya familjemedlem. Det är nämligen en




som flyttat in.

Ni kanske tycker att den ser liten och söt ut men ovanstående bild är lånad på Google - den som flyttat in hos oss ser helt annorlunda ut!

Eller jag har ju iofs inte sett "våran" mus men jag har mycket svårt att tänka mig att den är söt i alla fall.....

13 kommentarer:

  1. Eran gäst är säkerligen minst lika söt som den på bilden...

    SvaraRadera
  2. Lika äckliga oavsett storlek. Jag vill INTE ha dem i huset.

    SvaraRadera
  3. Jo, den är jättesöt!! Men i huset vill man inte ha dem. De gnager och kan ställa till med riktigt otäcka saker. Här tar katten blixtsnabbt den mus som vågar sig i närheten!

    SvaraRadera
  4. Söt är nog det sista jag tänker i det här sammanhanget,ryyyyys!Tacka vet jag spöken ;-)

    SvaraRadera
  5. Jättesöt på bild, men i verkligheten är de jätteäckliga...
    Hoppas den flyttar vidare snart!

    SvaraRadera
  6. Jag tror visst att den är söt, fast jag har full förståelse för oviljan att ha den inomhus...

    SvaraRadera
  7. Såna snyltgäster har vi också ibland. Det blir avhysning pronto, och i icke levande tillstånd!

    SvaraRadera
  8. Joho jättesöt ju!!! Både de stora gnagarna och de små är fina. :D

    SvaraRadera
  9. Söt och söt...spelar liksom ingen roll för mig. De har inget i mitt hus att göra. Dylika varelser ska bo i skogen. I synnerhet som de är uppe och vankar på nätterna. Helt galet ju.

    SvaraRadera
  10. Möss är bäst på bild tycker jag!

    SvaraRadera
  11. Jag skulle inte sova en sekund med en sådan i huset.

    SvaraRadera
  12. Nä fy! Sådana hyresgäster vill man inte ha!

    SvaraRadera
  13. Nä fy! Sådana hyresgäster vill man inte ha!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...