Alla vi som gillar Maria

söndag 4 december 2011

Adventsfika

Jag har ju skrivit en del om våra grannar tidigare och vilken fin sammanhållning vi har på vår lilla gata. Förra året bjöd jag in alla grannarna samt lite släkt och vänner på adventsfika och det blev så lyckat att jag bestämde mig för att göra det varje år.

Så idag var det då dax igen. Hela eftermiddagen har människor kommit och gått. Ena stunden har vi suttit bara några stycken runt bordet för att en stund senare nästan inte få plats. Och jag har stortrivts. De andra med hoppas jag.

Så nu är jag ganska slutkörd och vad passar då bättre än att däcka i soffan med en bra film. Och kanske äta upp det lilla som blev kvar när gästerna gick hem.......



9 kommentarer:

  1. Så mysigt!
    Vi ska ha glöggfest med bl a våra grannar den 17/12 letar nu "tapas-tips", både matiga och söta. Fick några nu.:)

    SvaraRadera
  2. WAO!!! vad mysigt ni verkar ha haft och vilken mysig ide med grannfika..kanske ngt man skulle låna av dig..
    Vill ha nougat m vitchoklad receptet ;-P
    Kram på er! //Åsa

    SvaraRadera
  3. Så mycket gott du har gjort! Jag önskar mig receptet på de vita nougatbollarna i julklapp :-)

    SvaraRadera
  4. Shit va duktig du är och så jäkla gott det ser ut...mmmmmm.....fattar inte att en godisgris som jag inte sniffade till mig detta - kan avståndet ha varit för långt ??!!!
    Kram Eva E

    SvaraRadera
  5. Tycker du borde bo på min gata. :D

    SvaraRadera
  6. Trevligt initiativ, min svägerska gör också så där. Jättekul!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag hade också grannar och några andra vänner på Öppet Hus med glögg och godis igår - så mysigt! Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad jag önskar att jag hade bott granne med dig! Vad trevligt att bjuda in grannarna också, här har alla grannar låst in sig och ploppar nog fram i maj...
    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...