Alla vi som gillar Maria

söndag 18 december 2011

Jag har sagt det innan och jag säger det igen - man är väl inte sämre än man kan ändra sig....

Jag missade förra säsongen av "Så mycket bättre". Till stor del för att jag inte direkt gillade någon av artisterna som var med. Förutom DiLeva.

Därför blev min förvåning stor när jag kom på mig själv att sjunga med i både "Kärlekens tunga" och "Mikrofonkåt" när Septembers versioner spelades sönder på radion.

När årets säsong drog igång gav jag därför programmet en chans trots att TV4 än en gång lyckats hitta artister som inte ligger så högt på min tycka-om-lista.

Jag ångrar inte mitt beslut. Redan efter första programmet var jag fast.

Vem kunde tro att Tomas Ledins låtar kunde vara så bra?

Och vem kunde tro att E-type var en sån sympatisk kille?

Och inte visste jag att Timbuktu var så gullig!

Och att Mikael Wiehe var så rolig!

Lena Ph var den som jag tyckte var OK redan innan programmet men hon har visat sidor och egenskaper som jag inte trodde hon hade.

Och Laleh! Henne visste jag typ ingenting om innan men vilken tjej!! Jag finner för en gångs skull inga ord....

Den enda som inte lyckats omvända mig helt är Eva Dahlgren men sex av sju är ju inte dåligt!

Och det är ju bra att komma ihåg om det skulle vara så att TV4 tar med Carola i nästa säsong....

12 kommentarer:

  1. Jamen precis så! Jag har också tittat hela denna säsong, visserligen på tv4play, men ändå! :)
    Laleh har ett helt fantastiskt uttryckssätt och det har Eva D också, hon var ungefär som jag väntat mig. :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med,sååå kul att se andra sidor än vad media ger.Nu ser jag fram emot "Stjärnorna på slottet" nyfiken på vilka det blir?!

    SvaraRadera
  3. Jaaa,det var sååå bra ju & håller med dig/Kram från mig!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig. Alla artisterna har fått många + mot vad jag trodde om dem innan

    SvaraRadera
  5. Håller helt med. Men inte Carola. Hon kan nog inte tänka sig ett program som inte helt handlar om henne. Kram

    SvaraRadera
  6. Och jag är helt käääär i Laleh efter den här säsongen! Åtminstone i hennes musik. Älskar den!

    SvaraRadera
  7. Håller med dig. Jag tycker det är ett mysigt program, och kommer absolut att hänga på nästa omgång med. Såg tyvärr inte första omgången, men det är smällar man får ta ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag är nog den enda som inte tittar....

    SvaraRadera
  9. Jag gillar också det programmet, man kan verkligen få upp ögonen för "nya" artister!

    SvaraRadera
  10. Gillar programmet mucho! Carola skulle behöver vara med i ett sånt här program och visa sig från sin bästa sida, om hon nu har någon!?

    SvaraRadera
  11. Jag älskar också det programmet. Så många låtar som har fått nytt liv.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Det är du och jag Lippe, jag kollar inte heller på det programmet. ;)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...