Alla vi som gillar Maria

söndag 4 december 2011

Avslöjandets minut

Eftersom jag vet att ni stort sett legat sömnlösa i natt och undrat vad det var för hemligheter jag var på igår så tänkte jag berätta det nu så att ni kan koppla av resten av dagen!! (Åh vad jag önskar att det hade funnits ett speciellt ironitypsnitt.)

En god vän fyller 40 om en dryg vecka. Detta är samma vän som gifte sig för några månader sen så det där med stor fest igen var inte riktigt aktuellt.

Men inte kan man låta en nolla passera obemärkt förbi tänkte hennes man och drog ihop en liten överraskningsfest!

I samma veva planerade han in en heldag med spabehandling och andra trevligheter som de två skulle roa sig med medans vi  andra stod för överraskandet.

Så när de kom hem var vi ett helt gäng som gömt oss i deras vardagsrum och gjorde vårt bästa för att vara knäpptysta. Efter en del diskussioner hade vi bestämt för oss "Surprise!" eller "Överraskning!"
lät lite fånigt så vi skulle med gemensam hals ropa "Grattis" när hon kom in i vardagsrummet.

Men nu var det bara så att min vän var kissnödig och det var bråttom!! Hon började knäppa upp brallorna redan i köket (köket ligger i anslutning till vardagsrummet) och för att rädda både henne och oss andra från en pinsam situation så valde hennes man att säga att det var någon som väntade på henne i vardagsrummet. Vi kom av oss alldeles och det där "Grattiset" vi skulle ropa blev istället en salig blandning av helt andra ord som inte ens gick att urskilja..... Men överraskad blev hon i alla fall!

Sedan följde en mycket trevlig kväll med lite plockmat, god dricka samt mycket prat och skratt.

Även idag väntar festligheter och det är hög tid att jag tar mig samman för att förbereda för dagens övningar. De är inte hemliga men jag har inte mer tid att sitta här just nu. Jag berättar och visar ikväll.

Så länge önskar jag er alla en mysig andra advent!

3 kommentarer:

  1. Jättekul med överraskningar.Att ni vågade hoppa fram och skrika grattis när hon var akut kissnödig,det kunde ju slutat hur som helst,hehehe!

    SvaraRadera
  2. Det var nog tur att ni inte hoppade fram och skrek, med tanke på kissnödigheten. ;)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...