Alla vi som gillar Maria

lördag 3 mars 2018

Jag har sagt det innan och jag säger det igen. I mitt nästa liv ska jag bli man.

Jag vet inte om jag sagt detta innan men på torsdag åker jag och Linda till Playa del Ingles. Tyvärr är det ganska dåligt väder där nere vilket absolut INTE gör det lättare att packa. Jag får typ ångest över min packning varje gång vi ska på semester. Den har blivit bättre i takt med att barnen växt (vilket innebär att jag inte behöver ha ångest för 4 packningar!!) men den är fortfarande inte rolig. Jag fyllde med lätthet hela resväskan i onsdags när jag provpackade och då packade jag BARA kläder. Inte hygienartiklar, skor och annat som måste med utan alltså enbart kläder. För om det är kallt på kvällarna kräver det ju en outfit men om det är varmt en annan. Likadant på dagarna. Och om jag ska ha den klänningen måste jag ju ha den koftan och den blusen matchar de shortsen..... Ja du fattar.

I torsdags kom jag att prata med en kund som skulle åka på 2 veckors semester på lördag (alltså idag) och hade inte ens börjat att packa. Han (för givetvis var det en HAN) tänkte dessutom bara åka med handbagage!!! Han berättade nöjt att när hans fru skulle stå och vänta vid bagagebandet skulle han strutta ut från flygplatsen med sitt bagage i handen. Han såg dock lite mindre nöjd ut när jag upplyste honom om att han ändå inte kunde åka någonstans innan hans fru fått sin resväska. Och alla andra eftersom transferbussen inte kör förrän alla är med. Men det är klart - han slipper ju trängas vid bagagebandet vilket alla gör trots ovan nämnda argument.

Är du duktig på att packa? Berätta gärna dina bästa tips! 


2 kommentarer:

  1. Det är inte svårt att fylla en resväska. Jag har inga tips, för det blir värre med åren. Jag drar fram lite olika och sen bestämmer jag mig dagen före, och då med nästan lite ångest - tog jag med rätt, haha.
    Trevlig resa, säger jag redan nu!
    Kram och skön helg 💝

    SvaraRadera
  2. Tycker jag är väldigt duktig på att packa. Provpackar dock aldrig utan, beroende på när flyget går är det kvällen innan eller samma morgon som gäller. Sedan tar man ju alltid för många plagg med sig. Det kommer man liksom inte ifrån.
    Det enda du kan lämna hemma är nog snökängor;-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...