Alla vi som gillar Maria

söndag 18 februari 2018

Skyltsöndag vecka 7

I måndags var jag på ett välbehövligt besök hos min kiropraktor. Efter att ha varit ovanligt lite i rörelse pga operationen var där en del att fixa till!


I tisdags hade jag semester men var inom jobbet och handlade. Passade då på att fota den fyndiga skylten jag ofta tänker att jag ska ha med i skyltsöndag men alltid glömmer bort att föreviga när jag jobbar. Som du ser är tidningsfacken tomma just på  bilden och det är för att det tydligen var många som behövde lite hjälp och köpte travtidningen som brukar finnas där.


I onsdags var det som bekant Alla Hjärtans Dag och på väg till min massör gick jag förbi en butik (BikBok, Cubus??)  som verkligen slagit huvudet på spiken om oss dumma konsumenter som köper en massa bara för att!


Stadsmissionens underbara initiativ på Stora torg i centrala Kristianstad! Det gick inte att få en bättre bild pga av solen!! men det står Wall of Kindness. Ta en jacka om du behöver. Lämna en om du har över. Sista chansen idag att hänga jackor så jag får se om jag hinner städa fram någon.


I fredags såg jag en fin liten skylt i lunchrummet som såklart legat där sedan onsdagen men som jag inte sett.


Och så igår såg jag veckans klurigaste skylt när jag kom till jobbet. Jag har pratat med hen som gjorde skylten och hen håller med om att den blev lite tokig. Och hen är såklart en man ;-)

               


                                     Maria Bergman Fd Nilssons foto.

I dag har jag inte hunnit med någon skylt än eftersom jag precis kommit ur sängen så den får komma med nästa söndag istället!!

Som vanligt är det BP som håller i det där med skyltarna!

4 kommentarer:

  1. Alltså Stadsmissionens färgglada skylt är ju ett helt fantastiskt initiativ! Det borde fler second hand butiker ta efter. Bra fångat!
    Kiss me stupid - suck! Men du fångades ändå av skylten utan att lägga butikens namn på minnet - hahaha:-)
    Sista skylten - hahaha på den med! Det är inte så lätt det där med huvudräkning. Här skulle det vara hur roligt som helst att få veta om kunderna också reagerade. Å att hen var en man - men inte har du fördomar väl;-)

    En underbar veckoskyltning. Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  2. Hej, vilket fint initiativ av Stadsmissionen. Och så tokigt det blev med laxpriset...man får vara om sig och kring sig för lax har blivit förskräckligt dyrt. Tack för trevliga skyltar

    SvaraRadera
  3. Stadsmissionens skylt får plus och stjärna av mig.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...