Alla vi som gillar Maria

onsdag 14 februari 2018

Alla Hjärtans Dag. I min tappning.

Just på Alla Hjärtans Dag för fem år sedan upplevde jag en av de värsta dagarna i mitt liv - min pappas begravning. Den allra värsta är ju såklart dagen han dog. Förutom dessa två dagar kan jag inte säga att jag haft så många hemska dagar i mitt liv. Förutom mina två första hjärtoperationer då alltså. Såklart fanns det dagar i min ungdom då det tog slut med en kille och jag trodde att livet var över. Men det var det ju såklart inte och de flesta av dessa tragedier är sedan länge bortglömda.

Jag har aldrig varit så mycket för att fira Valentin. När mina barn var mindre fick de nåt litet - mest för att inte känna sig utanför i skolan när kompisarna berättade/visade vad de fick. Jag överraskar hellre dem jag tycker om med en present/upplevelse en helt vanlig dag istället för när kalendern säger att det är dags.

Vad jag däremot tycker är viktigt är att tillbringa dagen med mina nära och kära. Om det finns möjlighet vill säga. Och ikväll har jag det med 3 familjemedlemmar av 4 möjliga. Och såklart är min helt vanliga men alldeles ovanliga pappa med mig. I hjärtat.

                                  Maria Bergman Fd Nilssons foto.

4 kommentarer:

  1. Våra pappor dog ju samma datum olika år. Men begravningsdag skiljer. Min pappas var i måndags...💞

    SvaraRadera
  2. Förstår dig att du med den din pappas begravning i tankarna inte firar Alla hjärtans dag i någon större omfattning. Vi firar inte heller dagen, en vanlig onsdag, typ;-)

    PS.Vilken söt bild på lilla Maria. Å jag måste säga att du nu i vuxen ålder är mycket lik honom. DS.

    SvaraRadera
  3. Fin bild <3
    Alla hjärtans dag är väl mer en dag för affärerna att tjäna pengar, tyvärr...

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar bild med så mycket kärlek, min vän ta hand om dig och sprid den kärlek du gör för den är äkta !! love you

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...