Alla vi som gillar Maria

söndag 14 januari 2018

Skyltsöndag vecka 2

På något sätt har hela veckan lyckats gå utan att jag bloggat en enda gång men en söndag missar jag inte i alla fall. Här kommer min försvunna vecka i skyltar!

I måndags hade jag ingen mat med mig till jobbet och fick snällt gå in i butiken på rasten och köpa något till lunch. Som ni sett många gånger innan är vi ganska fyndiga på mitt jobb och så även i charken!


I tisdags var jag på gymet innan jag började jobba. För att inte ta några chanser what so ever att bli smittad av något (vilket jag iofs aldrig blivit innan på gymet) så här veckan innan min operation var detta sista besöket på ett tag och med lite sorg i hjärtat fotade jag en skylt som jag håller med om till 100%!

Maria Bergman Fd Nilssons foto.


I onsdags var jag ledig och ägnade lite tid åt min Bullet Journal. Ni som hängt här ett tag vet att jag och äldsta dottern var i London året hon fyllde 15 och såklart ska jag göra samma resa med yngsta dottern när hon fyller 15 år 2019. Samma år skulle jag hemskt gärna vilja åka på en träningsresa och därför blev en sida ägnad just åt mitt "SPAR".

Maria Bergman Fd Nilssons foto.

I torsdags gick jag förbi en skylt som fick mig att fundera lite. Om det är förbjudet att röka vid skylten - får man dispens för att gå dit och fimpa sin cigg?

Maria Bergman Fd Nilssons foto.

I fredags jobbade jag min sista dag på ett tag framöver.

Maria Bergman Fd Nilssons foto.


Igår morse var jag och yngsta hos tandläkaren. Hon var inte jätteglad över att jag inte ringt och ändrat tiden men vilken 13-åring vill inte gå till tandläkaren kl 08.00 en lördag?? Det positiva med att vara allra första patienten för dagen är att de inte hunnit bli försenade så någon fri Wi-Fi hann vi inte med!

Maria Bergman Fd Nilssons foto.

Och idag har jag - som nästan varje dag denna veckan faktiskt - varit ute på en iskall promenad och gick för en gångs skull INTE till havet utan valde en helt annan runda. Då gick jag förbi lastbilsskroten som ligger någon km från oss och den har ju faktiskt inte fått vara med på skyltsöndag innan!



Det var allt för denna veckan! Som vanligt är det BP som styr upp det här med skyltarna!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig skyltkavalkad, då den första tar priset! Ni är verkligen suveräna på att skylta och göra kunderna glada:-) Sedan gillar jag cigarettskylten. Hur tänkte man då kan man fråga sig. Okej, som du säger dispens för att fimpa, men att låta askkoppen hänga kvar där trots förbudsskylten...
    Å sista skylten är också en favo. Beglast - typ begagnad last i form av en lastbil;-) Har faktiskt aldrig sett en lastbilsskrot irl.

    Tusen tack för din underbara veckoskyltning och länken.

    Å om vi inte hörs innan operationen så ska du veta att jag håller alla tummar och tår för dig. Kram!

    SvaraRadera
  2. Lycka till, jag håller tummarna, kram

    SvaraRadera
  3. Många fina skyltar. Visst tränar man för att må bra. En investering i sitt eget liv! Och dessutom kan man ju investera i era fonder 😉
    Kul med dina egna listor i förra inlägget. Älskar också listor och att bocka av.
    Jag håller tummarna att operationen kommer gå bra. Skrev inte heller någon typ av årskrönika för den hade blivit nattsvart. Men nu är det nytt år och nya tag! Önskar dig ett riktigt bra 2018 med alla resor du vill göra. Kroatien är fantastiskt vackert! Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...