Alla vi som gillar Maria

tisdag 12 december 2017

Jag trodde faktiskt inte att han bodde där på riktigt!!

Jag ska inte dra det som långt som att säga att jag blev kränkt men jag blev i alla fall riktigt arg när jag körde mina ungdomar till bussen nyss. Och den som gjorde mig riktigt arg är en man som jag fram till idag tyckt varit en rolig prick nämligen Felix Herngren. Hans uttalande till Roger och Laila på RIX MorronZoo att "Det bästa med julen är att INGEN behöver jobba!!" fick mig nästan att köra av vägen!! Vilken värld lever han i??? I en värld där INGEN behöver åka till Maxi på julafton där personalen i stället för att vara hemma med nära och kära gör sitt bästa för att hjälpa stressade kunder som helt glömt bort att köpa julskinka eller julklapp till faster Greta?? I Felix underbara värld behöver INGEN ringa till brandkåren för att de glömt att släcka adventsljusen eller råkade sätta eld på hela köket när de skulle koka knäck. Och jag förmodar att han har INGEN gammal mormor/farfar som bor på ett äldreboende där den underbemannade personalen gör sitt allra yttersta för att de gamla ska få en fröjdefull jul. I Felix rosaskimrande värld finns INGET behov av poliser som får åka hem till folk som druckit för många snapsar och tappat bort julstämningen. Men eftersom Felix och alla andra han känner inte ens dricker snaps finns det INGEN anledning att taxichaufförerna ska jobba under julen. Och det där med sjukhus är väl överkurs?? Det är väl INGEN som blir sjuk under julhelgen?? I alla fall inte så sjuk att de behöver ringa efter ambulans!!
Nä du Felix Herngren - du lever verkligen på Solsidan du!! En film som jag tänkte gå och titta på i juldagarna men eftersom jag ska JOBBA hela julen så får det vara.......

4 kommentarer:

  1. Märkligt uttalande, det fattar han väl att väldigt många jobbar då?

    SvaraRadera
  2. Hade hört hans namn förut, men visste ärligt talat inte vem det var. Å efter att ha läst ditt inlägg jag jag uppenbarligen inte missat nå't heller. Solsidan har jag inte sett på tv så den nya filmen säger mig inget heller.
    Ibland kan det vara riktigt bra att ha en så usel allmänbildning som jag.

    PS. Bojkotta filmen!!! DS.

    SvaraRadera
  3. Så sämst att uttala sig så... rent allmänt är det väl vida känt att folk jobbar dygnet runt vardag som helg för att det verkligen behövs inom vissa områden. Precis som Du skriver Sjukhus, Vårdhem & äldreboende, Polis, Brandkår å Taxi för att bara nämna vissa yrkesgrupper. Förr satt ju faktiskt SVTs Julvärd i tvrutan på julafton... ja det finns ju en uppsjö av arbetande människor.

    Verkligen märkligt.

    Jo men YES jag går igång å blir riktigt upprörd.

    SvaraRadera
  4. Det var länge sen världen stod still på julafton. Om den ens gjorde det.Nä.
    Sicken dumkork.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...