Alla vi som gillar Maria

onsdag 13 december 2017

Det är aldrig för sent att lära gamla hundar sitta

Inte heller är det för sent att lära sig något nytt. Jag som envist hävdar att jag inte kan rita gjorde ett litet projekt idag. Jag har de senaste åren haft som mål att läsa minst 52 böcker om året och idag kom jag på ett smart sätt att hålla reda på både vilka böcker jag vill läsa och hur många jag har läst. Tanken är att skriva in bokens titel på ryggen och sen färglägga när jag läst den. Så nu vill jag såklart ha tips på vilken som är den bästa bok DU läst. Inte för att jag behöver tips egentligen - jag har nog redan minst 52 böcker på min mentala att-läsa-lista men i alla fall!!



Maria Bergman Fd Nilssons foto.

Och sen har jag faktiskt lärt mig en sak till idag. Visste du att man kan krulla omslagspapper på samma sätt som man kan krulla presentsnöre?? Det vet jag nu!!


Maria Bergman Fd Nilssons foto.


I år har jag skrivit rim på alla julklappar - det var ju riktigt roligt. Brukar du skriva rim på dina??

4 kommentarer:

  1. Här får du ett tips av mig: https://www.adlibris.com/se/bok/lasdagbok-9789172212091
    Fick dagboken av en kollega. Suverän!
    52 böcker når jag endast om det är en solig och varm sommar och om jag då kan läsa böcker på balkongen. Så var det ju inte i år om man säger så. Å under vintern läser jag mycket mindre. Är en typisk sommarläsare. Min favobok i år, det var inte lätt, men "Arton grader minus" av Stefan Ahnhem var en, Anders de la Mottes UltiMatum och MemoRandom två andra.

    PS. Japp, det visste jag att man kan krulla omslagspapper som snören. Det har jag ofta gjort, men man behöver ju fortfarande snören att knuta ihop det hela;-) Rim på julklappar - nej, det har jag aldrig gjort. Är urusel på att rimma... DS.

    SvaraRadera
  2. I BloggLandia får man alltid lära sig något nytt!
    Visste inte det om papperet.
    Julklappsrim har vi hållit på med under åren, lite från och till, dock inte just nu. Men det var kul.
    Luciakram!

    SvaraRadera
  3. Helt klart lärorikt att läsa bloggar, hade ingen aning om att man kunde krulla omslagspapper.
    Rim... nix :D

    Gillar Din ide med bokkoll, har Du lyckats läsa 52 böcker? Det har inte jag... har knappt läst senaste veckorna, blev för aktiv i samband med inbillningsfrisk :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...