Alla vi som gillar Maria

söndag 31 december 2017

Årets sista skyltsöndag!

I måndags var jag på gymet innan jobbet och gick förbi denna skylt. Massa saker kan man köpa på Wallgårds - även hembesök. Undrar om de kan tänka sig att städa på de där hembesöken? Eller kanske stryka lite tvätt??


I tisdags kväll när jag slutat jobbet gick jag en liten extrarunda för att vila öronen innan jag åkte hem. Antagligen är det extra många som slänger skräp bara för att.....


I onsdags kväll provade jag och yngsta dottern på ett yogapass på


I torsdags fick jag flimmer och hade inte en tanke på att fotografera skyltar......

I fredags morse fick jag åka in till akuten då jag fortfarande hade flimmer och på hjärtintensiven finns massa skyltar att fota när man vaknat till liv efter narkosen. Ganska gulligt att det finns ett hjärta på defillibrationsplattorna - det har jag faktiskt inte lagt märke till innan. Eller så är det ny design.



Swedeheart - här är det någon som tänkt till!


Men om man verkligen behöver en teknisk pryl från Björns hylla då??


Igår följde jag med mannen till hans mansgrotta för att leta efter en brännare till kvällens dessert. Han hade letat i fredags utan framgång - mig tog det 30 sekunder!! Att hitta den alltså. Han och hans kompis hyr en relativt stor lokal som de använder som mansgrotta men förr fanns där både



                                                                              och



I morse när jag kört mina ungdomar till jobbet pep jag inom affären för att köpa några flaskor cider till ikväll. Där fick jag syn på en skylt som fick mig full i skratt. Om du är sugen på att ta dig ett bloss får du alltså INTE göra det uppe på kundvagnarna :-)

Maria Bergman Fd Nilssons foto.

Som vanligt är det BP som styr upp det här med skyltarna.

Nu vill jag önska ett Gott Nytt År - ta hand om er så hörs vi snart igen ♥

4 kommentarer:

  1. Som vanligt oerhört bra skyltat *tummen upp*
    Tack för det gångna året.
    Ett riktigt Gott Nytt År till Dig <3

    SvaraRadera
  2. Fint skyltat och tack för det gamla året, jag önskar dig ett nytt och friskt år!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen en baddare på att hitta de mest roliga och varierade skyltar precis överallt. Dina ögon verkar vara "skyltsöndagdresserade", vilket gör mig oerhört glad. Du är med andra ord makalös:-)

    Swedeheart är min favo, snacka om fyndigt! Å jag som är rökare skulle knappast vilja krypa upp på kundvagnarna om jag blev sugen på ett bloss;-)
    Tusen tack för denna suveräna avslutning av "skyltåret" 2017. Tack för att du var med och jag hoppas att du även vill hänga på 2018. Stort tack för alla länkar också:-)

    SvaraRadera
  4. Glömde ja: Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och en lyckad operation den 18 januari. Det är min högsta önskan!
    Å medan du ligger på sjukhuset så hoppas jag att Wallgårds hemservice städar åt dig också!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...