Alla vi som gillar Maria

söndag 26 februari 2017

Skyltsöndag vecka 8

De få gånger jag lämnat huset den gångna veckan har inte (i huvudsak) varit för att jaga skyltar men hur som haver lyckades jag fånga några stycken i alla fall.

När jag körde dottern till tåget i tisdags (eller var det kanske i onsdags??) stoppade jag upp hela trafiken för att få med nedanstående skylt på bild. Undrar om de tänker skylla på praktikanten?? För även om det kanske är så att de är ute i VÄLDIGT god tid - de har redan grävt ut typ hela gatan - så är faktiskt inte den 1/8 en måndag!!



Trött eller ej - ett besök på bokrean var tvunget och då passade jag såklart på att fota Katarinas skylt i Kassa 14, För såklart var det bokrean på jobbet som hägrade eftersom jag hade ytterligare 20% rabatt på reapriset - jag fick alltså nästan betalt för att ta med mig böckerna hem ;-)




I går kväll var vi hembjudna till goda vänner och såklart hade vi med en liten present till värdparet. Och själva presenten låg alltså inuti påsen men en påse med en sån klok text anser jag nog vara en present i sig!





Som vanligt tittar du in till BP om du vill se fler skyltar.

För övrigt tar jag små ministeg mot ett tillfrisknande. Om jag bortser från fredagens besök på akuten eftersom jag fick flimmer igen. Men denna gången slutade det faktiskt av sig själv så det är ju en klar förbättring!!

4 kommentarer:

  1. Allt för bloggen - alltså vad gör man inte för bloggen när man bara MÅSTE fota en skylt:-))))
    Kassaskylten är ju så himla rolig! Någon gång får du berätta varifrån Katarina får idéerna till hennes underbara skyltar.
    Å sista skylten - den är verkligen klok, och passar lite in på ditt "tänk" just nu om jag får säga så.
    Sååååå skönt att flimret slutade av sig själv, men inte roligt för stackars dig att ha klippkort på Akuten. Beundrar dig och din alltid så positiva inställning. Det vore inte så dumt om ALLA hade din inställning!!!

    PS. Köpte faktiskt ytterligare en reabok idag. Den här gången inte på Akademibokhandeln utan hos den lokala ICA:-) DS.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig påse och så passande dagen till ära .D

    kram

    SvaraRadera
  3. Ibland kan de alltså vara ute i väl god tid när det ska rotas omkring...;)

    SvaraRadera
  4. Sådan tur flimret gick över... min far har ju haft problem med hjärtflimmer efter operation och komplikationerna därefter men för tillfället är han besvärsfri.
    Bokrea och Skyltsöndagen två positiva saker 😊

    Kul att vi har typ samma boksmak, då läser Du, jag och BP typ samma lika 😶

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...