Alla vi som gillar Maria

tisdag 31 maj 2016

I dag blir det ingen Guess What då det är viktigare saker på gång!!

I dag är det 12 år sedan hon kom - detta underbara lilla knyte som har berikat vårt liv på ett sätt som vi inte trodde var möjligt - vår dotter! Efter många, långa och ansträngande timmar var hon äntligen hos oss, hon kom till världen mitt i natten med ett ilsket tjut som för att protestera mot den bryska behandling hon utsattes för. Detta ilskna tjut hörs än idag i vårt hus men det är en annan historia....

Hela min graviditet berättade olika personer - säkert i all välmening - sina teorier till varför det var en kille som växte i min mage. Tro mig - jag fick höra ALLT!! Jaha, du fick foglossning så tidigt - då är det en kille. Oj det syns ju jättetydligt på din mage att det är en liten kille som ligger där inne!! Jaså du är sugen på salt - då är det definitivt en kille du ska ha!! Så ni kan förstå att jag blev lite förvånad när barnmorskan berättar för mig att det blev en tjej....

Jag kan tyvärr inte berätta om den rosenskimrande tid som följde eftersom jag inte är något vidare bra på att ljuga men jag kan väl säga såhär:  Ge er inte in i en omfattande husrenovering med en nyfödd och tvillingar på 4 år. Särskilt inte om den som utför renoveringen samtidigt förväntas sköta sitt ordinarie heltidsjobb och bara ges chans att renovera på kvällar och helger vilket innebär att mamman får sköta barn och all markservice helt på egen hand. Det fanns givetvis personer i vår omgivning som försökte tala oss tillrätta men vi valde att gå vår egen väg. Den blev lång och krokig men vi kommer att nå fram i sinom tid!

Rosenskimmer eller inte, tiden gick och den lilla flickans personlighet blev tydligare för varje dag som gick. Hon var envis som synden, full med energi för att hitta på bus och väldigt förståndig. Dessa egenskaper har följt henne fram till idag - både på ont och gott - och jag hoppas och tror att hon kommer att få glädje av dem genom hela livet!

De senaste åren har just den 31 maj varit ganska händelserik. När jag tittar tillbaka i min 10-årskalender på just denna dagen finns anteckningar om personalfester, fotbollsmatcher, grillkvällar på förskolan och avslutning på simskolan. Lite större händelser var att jag 2012 fick komma hem från sjukhuset just denna dagen efter ha gjort min första hjärtoperation och för två år sedan var hela familjen på Liseberg och firade vårt födelsedagsbarn. I år blev det dock "bara" frukost på sängen och sen blir det skola för Alice och syskonen och jobb för mig och Joakim. Men det blir ju bra det oxå!

Eftersom Blogger inte alls vill samarbeta och lägga fotona i den ordningen JAG vill så kommer nedan lite bilder på födelsedagsbarnet huller om buller. De flesta från diverse födelsedagar som firats med tårta och kalas! Och så en bild på dagens frukostmackor!

























Nuförtiden tycker hon inte alls att det är lika roligt att bli fotograferad och än mindre att vara på display på mammas blogg men de här gamla bilderna tyckte hon var OK att jag visade för er.
Innan jag vet ordet av har hon väl en egen social plattform där det produceras selfies i tid och otid men fram till dess är hon vår ljuvligt underbara nyblivna tolvåring. Nästa år byts två bokstäver ut och antagligen vissa egenskaper när det är dax att fylla tonåring.......









5 kommentarer:

  1. Grattis till födelsedagsbarnet! Hoppas det blir en riktigt bra dag och ett festligt firande!

    Man ska helt klart renovera hus vid rätt tillfälle...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till en gullig tjej och hennes mamma :)
    Renovering är sällan lägligt...

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS till 12-åringen som är en så vacker och fin tjej! Å nej. varken tolv- eller tonåringar gillar att vara fotomodell. Eller ju, som selfie på Facebook kanske;-)

    SvaraRadera
  4. Hmmm, envis...busig...energifylld...förståndig...massor med selfies men vägrar vara med på mina kort...känner igen det där,alltför väl...
    Stort grattis till lillskruttan i efterskott!
    Kam J

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...