Alla vi som gillar Maria

onsdag 4 maj 2016

En mognadsfråga?? Jag har kanske lärt mig tills jag går i pension?!?

Efter att jag varit på akupunktur idag gick jag inom jobbet för att handla lite. När jag gick där i allsköns ro med min ljudbok i öronen var det plötsligt någon som tog tag i min arm. Jag tog ut lurarna, vände mig om och förväntade mig en fråga om var vi har ditt eller datt. En man 50+ säger då: Du har det vackraste hår jag någonsin sett!!
Jag - som är skitdålig på att ta emot komplimanger - ler lite fånigt och säger: Tycker du??

Detta är något jag ska lära mina barn - och framför allt kanske mina döttar - att bli bra på. Att ta emot en komplimang utan att låta som om det var det märkligaste de hört i hela sitt liv. Det måste ju kännas kymigt för den som ger komplimangen att få en motfråga tillbaka. Det ska jag genast sluta med. Och då har jag ändå blivit mycket bättre på att ta komplimanger sen jag fyllde 40.....

PS Det är inte en enda som gissat rätt på Guess What så jag låter bilden ligga ett tag till!!

6 kommentarer:

  1. Varför har vi så svårt att ta emot en komplimang? Man blir bara generad!

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att ta komplimanger. Det tog mig år och dag att inte kontra med en fråga utan bara säga: Wow! Tack så mycket! Men nu gör jag det... fast nu får man ju inte så många komplimanger längre;-)

    SvaraRadera
  3. Ja varför är det så svårt att ta emot en komplimang? Känner igen det så väl. Med sitt ifrågasättande nedvärderar man både sig själv OCH den som gett de fina orden. Komplimangkurs behövs!

    SvaraRadera
  4. Ibland kan det räcka att bara säga Tack! Men hur svårt kan det va ;-)
    Kram J

    SvaraRadera
  5. Jag har tränat upp mig rätt hyfsat på att ta emot komplimanger. Kan ta dem med ett "Tack!" och ett leende numera.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är ju så enkelt att ta emot en komplimang - lika enkelt som att säga tack :) Man måste ju inte hålla med om det de säger - man behöver ju bara vara glad att de tycker som de gör ;)
    Har ingen aning om vad det är i GW - den här gången sätter du oss verkligen på prov!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...