Alla vi som gillar Maria

torsdag 26 maj 2016

Även min bägare rinner över ibland

För ett tag sedan beställde jag en mobilplånbok till min son på Fyndiq. När den kom på posten konstaterade vi snabbt att sonens telefon inte passade i den trots att den enligt Fyndiqs hemsida skulle göra det. Jag gick in på sidan och fyllde i en retursedel. Efter oacceptabelt många dagar kom ett mail där de efterfrågade en bild som bevisade att produkten verkligen inte passade på sonens mobil och ett ifrågasättande om jag verkligen beställt rätt produkt. Då jag sedan många år tillbaka är läskunnig försäkrade jag dem om att jag beställt rätt och jag bifogade även en bild som tydligt visade att plånboken är alldeles för liten för mobilen. Detta var den 29:e april och sen dess har jag inte hört ett knyst. Jag har haft lite fullt upp sen dess och därför inte reflekterat över att det gått nästan en hel månad utan att de hört av sig. Men så idag fick jag syn på den förbannade plånboken på skrivbordet och startade datorn för att skriva ett mail med några väl valda ord. Men så fick jag se att det låg ett mail från Fyndiq och väntade på mig och jag citerar:

"Jag har mejlat butiken för att kolla om de tagit emot och kikat på din retur.
Medan vi väntar på svar på från dem så kan jag passa på att höra med dig:

- När skickade du in returen till butiken?
- Skickade du returen spårbart?


Vi hörs snart igen!
Ivar, Kundtjänst"


Skojar han??? När skickade du in returen?? Vi hörs snart igen??

Så ett mail blev det.
Med många väl valda ord.
Jag tänker inte citera mitt eget mail men Ivars högerhand kommer antagligen att bli presenterad för Ivars vänsterhand allra senast i morgon bitti......


6 kommentarer:

  1. Oacceptabelt! Dels bemötandet, dels dröjsmålet! Hoppas ditt mail biter!

    SvaraRadera
  2. Ett liknande mejl ska jag skriva oxå skriva fast till Scandic. Är rätt irriterad nu så det blir skönt att skriva av sig ;)

    SvaraRadera
  3. När jag läser ditt inlägg så förstår jag varför jag sällan köper saker på internet, speciellt sådana som ska "passa" och vara "rätt" om man säger så. Det kanske är några kronor dyrare i butiken, men det kan jag stå ut med.
    Fyndigs beteende är totalt oacceptabelt!

    SvaraRadera
  4. Det är skrämmande vad dessa butiker på nätet kommer undan med... det är helt oacceptabelt !! så det är rätt att hänga ut dom för nu kommer jag undvika och säga till mina vänner att undvika denna butik på nätet !!!!!
    Arbetar du i helgen ????
    KRAAAAM

    SvaraRadera
  5. Jag är rätt nöjd med att sällan eller nästan aldrig köpa saker över internet. Skulle bara inte orka hålla på med returer ... :(

    SvaraRadera
  6. Bra att du orkar morra på demi alla fall - så de hör. Jag tror det finns alldeles för många som inte tycker det är värt besväret - och firmorna lär sig då att det inte är så noga, till allas nackdel!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...