Alla vi som gillar Maria

lördag 23 april 2016

En bild och 1000 ord #15 - den där om alkohol

Jag älskar musik.
Och jag älskar att tävla i musik.
Typ som i Så ska det låta.
Eller Buzz på Playstation.
Jag kan de flesta låtar innan de medverkande i TV-rutan och ingen i familjen vill spela Buzz med mig eftersom jag ALLTID vinner.

På våra personalfester på jobbet är det alltid samma två killar som värmer upp och när vi har satt oss till bords delar de in oss i lag och så tävlar vi. De kör lite samma stuk som Harrysson/Settman/Moraeus men de hittar även på egna grenar. Dessa tävlingar är de största anledningar till att jag aldrig har någon röst veckan efter personalfesten.

De senaste tre åren har jag och Emelie uppträtt för våra arbetskamrater. Första året gjorde vi Diggi-diggi-ding-ding-ding med Sean Banan omgjord till att handla om våra chefer på jobbet. Den gjorde succé! Den finns dokumenterad men det är ingen text som lämpar sig för allmänheten.
Året därpå blev det en repris av Sean Banan då vi inte förberett något men blev avkrävda ett framträdande av våra kollegor.
Förra året uppträdde vi med ett Carola-medley som gjorde att vi blev erbjudna tjänsterna som butikschefer redan samma kväll. Nog för att vi sjöng om det i texten och att det var en del alkohol inblandat men ändå!! Även detta uppträde finns videofilmat men återigen sjungs det lite elaka grejer om våra konkurrenter som inte är passande......

Dagens bild är tagen på min första personalfest och som ni ser gick jag all-in redan på den tiden. Då kan ni ju bara föreställa er hur det ser ut nu nästan 10 år senare när jag är varm i kläderna!! ;-)


Och efter denna lördagsberättelse passar det ju bra med ett litet citat om just alkohol!!


Fast jag vet inte om det just är ett citat men det får gå ändå!!

Fler citat hittar du hos Marie i Skrifvarstugan.

Stor kram till dig som tittar förbi idag ♥

4 kommentarer:

  1. Du och dina arbetskamrater är härliga!
    Är raka motsatsen till dig, är tondöv och kan inte sjunga. Men hoppas att jag är bra på nå't annat;-)

    SvaraRadera
  2. "All in" i musiksammanhang är inte min grej men jag har några kollegor...

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Och jag är säker på att era personalfester hör till de roligare och minnesvärda.
    Tack för att du delar med dig.
    Musik är roligt och jag gillar också musik väldigt mycket, men sjunga kan jag inte. Däremot är jag bra på att mima.
    Ett av mina "paradnummer" har varit Tina Turner i "Simpley the Best". Jodå, nätstrumpor, kort kjol och skyhöga klackar till. Och rejält med löshår...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Härlig berättelse som vanligt !!!
    Saknar dig fina Maria, har inte mått så bra
    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...