Alla vi som gillar Maria

onsdag 17 februari 2016

What a difference a day makes....

Och så var långledigheten över. I vanliga fall är jag ju ledig fem dagar på raken när jag är långledig men om jag petar in en semesterdag i kombinationen blir jag ledig en hel vecka! Och det har jag varit nu. Igen. Och nästa vecka gör jag om det. Igen. Och sen tror jag att jag gör det en gång till och sen är de nog slut. Semesterdagarna alltså. Men det är OK. Jag får ju snart nya!

Jag ska jobba som jourare idag vilket innebär att jag utgår från golvet och så ringer de mig från kassan om de behöver hjälp. Men eftersom det för tillfället sker en STOR ombyggnad av min arbetsplats är risken överhängande att det är jag som behöver ringa efter hjälp idag. Det kan ju hända ganska mycket på en vecka. Det har det ju gjort här hemma i alla fall!!

PS Fortsätt att gissa på gårdagens bild. Jag har fått in två helt korrekta svar så bilden är ju inte omöjlig i alla fall!!

5 kommentarer:



  1. Glad onsdag till dig! :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Man ska ta tillvara varje dag!
    Njutningsfull onsdag, kram ♥

    SvaraRadera
  3. Tiden går väl sällan så fort som när man är ledig!

    SvaraRadera
  4. Jobba inte ihjäl dig nu bara, ta det lite piano efter långledigheten. Både kropp och knopp behöver ju "återhämta" sig;-)

    SvaraRadera
  5. Härligt med lite längre ledighet.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...