Alla vi som gillar Maria

onsdag 10 februari 2016

Det där med att vara ledig är ju en tolkningsfråga ;-)

Eftersom jag håller på att ta ut mina sista semesterdagar är jag långledig varannan vecka nuförtiden. Nästan som att jobba skift. Jag jobbar 7 dagar och är ledig 6 dagar. Jobbar 7 dagar och är ledig 6 dagar. Och så vidare.
I dag är första lediga dagen och jag hade tänkt hinna med en hel del idag.
Eftersom jag har väldigt långa pass de där 7 dagarna jag jobbar vill jag gärna ha 14 färdiga matlådor i frysen (det blir ofta både lunch och kvällsmat på jobbet) så lite matlagning får det bli. Jag föredrar att laga min egen mat så att jag har koll på vad jag stoppar i mig. Det är enklast så.
Jag har en tid bokad hos sjukgymnasten för att ligga i sträckbänken så innan dess vill jag hinna med en vända på gymet.
Sen var det ju där med tvätten......
Och så några avsnitt av Homeland hinner jag säkert oxå med! Har precis börjat kolla på den serien och är redan fast!

Gällande gårdagens Guess What har jag fått in ett svar som - om domaren är snäll - kommer att generera i ett poäng. Alltså nästan rätt. Fortsätt därför att gissa och kom ihåg att saker är inte alltid vad de ser ut att vara!

7 kommentarer:

  1. God morgon!
    Jag är ju evigledig passionist, men har en del frivilliga uppdrag och med alla andra bestyr, så är det också en tolkningsfråga, hihi.
    När jag var småbarnsmamma, resonerade jag som du. Alltid fullt upp ändå. Av annat än jobbet.
    Ha en fin dag, kram ♥

    SvaraRadera

  2. Den bästa dagen till dig finaste du. Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Man kan ha mycket attgöra även om man är ledig!

    SvaraRadera
  4. Inte helt fel att vara långledig i 6 dagar, men jag kan tänka mig att det sliter att jobba långa dagar i butik. Hoppas du hinner med allt du planerat, men stressa inte!
    Får titta på GW igen. Min GW kommer idag.

    SvaraRadera
  5. Haha ja det där med att vara ledig kan diskuteras :)

    SvaraRadera
  6. Missade din för ingen hade lagt in vid 18.00 igår kväll. Sorry för idag har jag varit mycket upptagen. Jag kommer igen nästa vecka.

    SvaraRadera
  7. Homeland har jag sett, gillade den mycket. Hoppas på ytterligare säsong/er!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...