Alla vi som gillar Maria

måndag 6 juli 2015

Tacksamma måndag ♥

Jag har genom åren haft en del återkommande inslag på väl utvalda veckodagar här på bloggen. Gissa kändisen, Maria hissar och dissar och inte minst min fredagsfräckis för att nämna några. Kändisgissning och hiss/diss har försvunnit sedan länge, fräckisen biter sig fast för glatta livet och så har jag ju börjat med en ny tradition som jag tror att jag kommer att ha som stadigvarande för resten av mitt bloggliv. Nämligen att varje måndag göra en lista över saker jag varit tacksam för den gångna veckan.

har jag känt för: 

  • att jag kan köra som man ska i en rondell. Vet ni hur många som inte kan det?!? I alla fall här i Kristianstad. Hur svårt kan det vara egentligen?!?
  • vatten i alla dess former. Att hoppa i poolen/havet när det är varmt, att dricka när man är törstig, tvätta smutsiga kläder i eller att ta en sval dusch när solens strålar varit lite väl närgångna under dagen. Det är långt ifrån alla på vår jord som har tillgång till rent vatten.
  • att mina döttrar bakade tårtorna till helgens konfirmation när min egen tid inte riktigt räckte till.
  • mitt tjocka pannben. Denna veckan kommer jag kanske att förbanna det men förra veckan såg det till att jag orkade springa 16 km i tryckande hetta.
  • att sonen äntligen kom hem från konfirmationslägret och nu är konfirmerad.
  • att min syster och mina syskonbarn varit på besök.
  • att jag äntligen tagit mig samman och påbörjat den långa proceduren för att dottern ska kunna ta sitt efterlängtade moppekort.
  • att jag har barnasinnet kvar. Att först göra virvelvinden och sen leka tafatt med mina ungdomar i poolen fick mig att skratta mer än jag gjort på mycket mycket länge.
  • min alldeles egna PT Alice som ni ser i videon nedan


Och så vet du att du gärna får dela med dig om vad DU är tacksam för ♥

8 kommentarer:


  1. Fin och lite rolig tacksamhetslista. ☺
    Jag är tacksam till det mesta som sker och det som speglar den jag längst inne är.
    Min lista skulle kunna göras så lång att den inte skulle få plats om den skrivits på en hel toarulle, hi hi hi... ☺

    Måndagskramen ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig lista! PS jag såg också morden i Midsomer...
    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. :) Nog är det många som inte kan köra ordentligt i rondeller - inte bara hos dig. Jag tror, tyvärr, att det är universellt ;) Man blir glad för de som kan! Heja alla oss!
    Vatten - något väldigt viktigt att vara tacksam över :)
    Din lista berikar! Tack!

    SvaraRadera
  4. Det är många som kör såna där tacksamslistor ser jag. Jomen....Det är väl inte så dumt. Bra att tänka efter.
    Tack för din tacksamlista.
    Nu får du Ha en trevlig kväll.
    Kramen.

    SvaraRadera
  5. Ja visst är dessa tacksamhetslistor fantastiska. Först känner man sig tacksam när man skriver sin egen och sen blir man så glad och varm inombords när man läser er andras.
    Vatten! Evigt tacksam för vatten!! Barn som hjälper till är bra att ha :) Och att busa och leka med dem är underbart :) Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Jag gick och tänkte häromdagen att så härligt det är med skratt och barnasinne. Måtte man få behålla det länge. :-) Ja, det där med rondellkörning... ett helt kapitel för sig. I vattenrondellen (videon) var det bara enfiligt såg jag :-D Härlig lista och jag önskar dig en fin ny vecka.

    SvaraRadera
  7. Vatten är bra!
    Tacksam för att ligga i mitt barndomshem just nu och på väg att somna. God natt!!

    SvaraRadera
  8. Jag älskar morden i Midsummet det är sommar ;)
    Pool är mysigt :) vill också ha havet är trots allt kallt ;)
    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...