Alla vi som gillar Maria

onsdag 20 maj 2015

Snacka om att ha koll!!

Jag och min man är på jakt efter en kökssoffa i trä att ha på verandan. För ett tag sen hittade jag en annons på Blocket och eftersom jag inte hade tid att ringa just då la jag in kvinnans nummer som en kontakt i min telefon. Jag ringde lite senare, soffan var redan såld och av någon anledning lät jag hennes nummer ligga kvar i kontaktlistan. Till saken hör att hon hade ett väldigt ovanligt efternamn. 

För en stund sen scrollade jag lite på Facebook och plötsligt kommer jag till "personer du kanske känner vänförslagen".
Gissa vem som låg som första förslag?
Just det.
Kvinnan med kökssoffan.
Har Facebook koll på min kontaktlista i telefonen?
(Vi har inte någon gemensam vän på Facebook.)

3 kommentarer:

  1. Man vet aldrig om det är en tillfällighet eller om det är något annat men det där med slumpen finns ju ofta en anledning till så det där får du nog fundera på.

    SvaraRadera
  2. Min Instagram synkar med min kontaktlista, helt plötsligt är jag följare av en försäljare jag haft kontakt med

    SvaraRadera
  3. Så är det! "Storebror" ser allt! ;)
    Visst är det lite läskigt?!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...