Alla vi som gillar Maria

tisdag 11 november 2014

Framme och installerade?!

Nu är vi förhoppningsvis på plats i Fuerteventura och om ni läser detta krånglar inte de tidsinställda inläggen. Som jag skrev igår kommer denna vecka att ägnas åt återvinning och nedan följer inlägget om vår första dag på plats i Turkiet för tre år sedan.


Det gick smidigt att hämta bagaget - för sambon som stod vid rätt bagageband. Att komma in i landet var mindre smidigt. Turkarna tar hårt på det här med säkerhet och det tog sin lilla tid för dem att konstatera att det var rätt person till rätt pass....

Transferbussen hade som tur var AC annars hade vår resa fått ett snöpligt slut. Nackdelen med att åka till varmare breddgrader en kall höstnatt är att man ofta klär sig efter det klimatet man åker ifrån. 

En timmes bussfärd är vi framme i paradiset. Flertalet av gästerna köar för att checka in, vi väljer att ta oss till matsalen för att äta lunch.Vi har valt att åka på en All inclusive-resa och vi konstaterar snabbt att vi gjort ett utomordentligt bra val. Vilken buffé!! Kolla själva!


Det fanns såklart MAT oxå men jag har valt att fokusera på det viktiga!!


Barnen och vi vimsar runt ett tag för att klura ut vad som ser godast ut. Det slutar med överfulla tallrikarmed lite av varje och det smakar mycket bra!

Sen lägger vi i en högre växel. Checkar in, tar oss upp till rummet som ligger på femte våningen med fantastisk utsikt över poolområdet, sliter upp lite badkläder och varsin handduk och rusar ner till poolen. Förlåt jag menar POOLERNA!!





Sen sjöng vi "Hej hej sommar, hej hej sommar. Vi ska bada sola bada sola bada till tårna domnar!" fram till kl 17 då solen försvann bakom vårt höga hotell. Fast tårna domnade aldrig - det går ju inte när det är över 30 grader varmt!! Nej förresten vi sjöng inte hela tiden. Vi gjorde små avbrott för pannkaksbuffé, kakbuffé och fri bar!

Efter kvällsmaten - som om möjligt bjöd på ett ännu större utbud än lunchen - var det dax att utforska omgivningarna lite grann. Sambon visar sig vara en utomordentlig prutare och vi tar oss nöjda hemåt framåt 22-tiden. Äldsta dottern mest nöjd av alla med en turkos Adidasväska och en grå Adidas huvtröja rikare. Vi bokade även en utflykt på tordag som jag ser mycket fram emot.

Bara för att stannar vi till i baren i lobbyn och tar oss varsin drink innan vi går upp till vårt rum. Lägg märke till att jag sa GÅR. Löftet jag gav till mina barn att det skulle vara en regelfri vecka har jag reviderat något och infört EN regel. Hissen är Off-limit! Ska vi komma i våra kläder på söndag när vi åker hem gäller det att vi kompenserar vårt enorma matintag med lite motion.

Vi räknar trappstegen på vägen upp. Sonen får det till 98, jag till 99. För enkelhetens skull avrundar vi till 100. Sen bestämmer vi att man förbränner 1 kalori per trappsteg så vi kan lugnt äta precis hur mycket vi vill!!



Jag hoppas att jag är lika nöjd med hotell och mat på denna resan. Det får ni veta nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...