Alla vi som gillar Maria

tisdag 25 november 2014

Bra kvinna reder sig själv

Ikväll när jag var och tankade passade jag på att kolla luften i de nypåsatta vinterdäcken. Mannen fick ge vissa instruktioner om vilket tryck det skulle vara och hur jag skulle gå tillväga i stora drag eftersom jag faktiskt aldrig kollat luft i några däck innan. Varken sommardäck eller vinterdäck. 
När jag kom till luftstället höll en man och hans son på att fixa med däcken på deras bil. 
När det var min tur gick Alice med mig ut och hjälpte till att hålla luftslangen. 
Under tiden kommer ännu en bil som ska kolla luften. En ung kille och hans tjej.
När jag och Alice är på väg därifrån ser vi att båda två gått ur bilen och att tjejen står och kollar in vad killen gör.
- Tror du att det var han som sa till henne att kolla eller tror du att hon ville kolla själv? undrade dottern.
- Jag vet faktiskt inte svarade jag.  Kanske blev hon inspirerad av dig och mig eller så blev killen inspirerad att slippa åka och kolla luften nästa gång.

Vad tror du?


2 kommentarer:

  1. Man bör ju kunna allt själv. Förr kunde jag, men med åren har jag glömt bort :( Bra gjort av dig och Alice!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du inspirerade...smittade..och i så fall var det ju en väldigt bra smitta ;-)
    Kram/carina

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...