Alla vi som gillar Maria

söndag 3 augusti 2014

Övning ger färdighet

I tisdags var jag och min man på träningsläger hemma hos goda grannar.
Vi tränade inför vår vägfest som gick av stapeln igår.
Så här såg det ut på min sektion av träningslägret.



Och igår var det då dags för eldprovet. Hade jag tränat tillräckligt? Skulle jag orka hålla uppe tempot ända in i mål?
Vi började kl 15 hemma hos en granne med en liten fördrink och en lagtävling. Utan att gå in på en alltför detaljerad fallbeskrivning så omfattade tävlingen två lag och ett långt jävla snöre som skulle träs genom kläderna på alla i laget.

Sen gick vi vidare till nästa granne. På vägen började även tipspromenaden som skulle ta oss till vår slutdestination. Första frågan var: Vem är störst i käften? Eftersom mitt namn fanns med som svarsalternativ kryssade både jag och min man för det (och de flesta andra oxå fick jag reda på senare). Hemma hos nästa granne var det dags frö ny tävling och det var stafett. På med en jävra massa kläder, spring iväg till en solstol, blås upp en ballong och sätt dig på den så det smäller och spring sen tillbaka och klä av dig så att nästa person får göra samma procedur.
Så här såg vi ut.



Sen fortsatte vi till skogs och resterande tipspromenad. Mitt namn fanns med på ytterligare en fråga nämligen "Vem suger bäst"? Även här kryssade både jag och min man för mitt namn.

Slutdestinationen var hemma hos oss och innan vi skulle avslöja de rätta svaren på frågorna var det dags att fixa lite mat. Eftersom jag aldrig grillat i hela mitt liv tyckte jag att det var hög tid att jag provade på. Nu hade jag ju dessutom massa experter på plats som kunde ge mig råd och tips.


Efter intagen måltid var det dags att luska ut svaren på tipspromenaden. Först ut var jag, min dotter och Agneta och frågan gällde vem som var störst i käften. Och mycket riktigt var det jag som var det. Jag fick in nio megamarshmallows i munnen, dottern fick in sex och Agneta som hatar sötsaker fick bara in två.


Nästa fråga som jag figurerade i gällde vem som sög bäst. Och det var faktiskt jag!! Precis som jag och min man svarade.



När mitt glas var tomt var Ulrika och Malin bara halvvägs!

Allt som allt hade vi -som vanligt - en oerhört trevlig kväll och jag längtar redan tills nästa år då vi gör om det igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...