Alla vi som gillar Maria

måndag 3 februari 2014

Off to a good start. NOT!

Det gick ju inte så bra det här.
Inte bara en utan TVÅ gånger har jag misslyckats med att disciplinera mig själv idag.
Första och andra gången var i bilen på väg till jobbet.
Jag skulle köra och lämna av alla barnen hos mormor och körde därför en annan väg än den jag brukar. Det går att köra den vanliga vägen med men omväxling förnöjer tänkte jag.
Och det var dumt.
Först och främst hamnade jag bakom en lastbil vars chaufför hade svårt att hitta gaspedalen. Jag köper att det kan vara lite halt på sina ställen och att man inte behöver stå upp och köra. Men man behöver inte heller hålla 40 på barmark. Inte heller behöver man slicka mittlinjen så att ingen har en chans att köra förbi.
Men det var inte därför jag brast i min självdisciplin. 
Och det var inte heller när jag såg på långt håll hur bommarna gick ner framme vid järnvägsövergången. Jag tänkte att i den farten vi höll så hann tåget både komma och köra förbi tre gånger om innan vi var framme i vilket fall som helst så det spelade ju inte någon som helst roll.
Men där tänkte jag fel. Inte nog med att vi hann fram till järnvägsövergången i god tid innan det ens var något tåg inom synhåll - vi hann stå där en lång stund oxå. En så lång stund  att jag började känna mig stressad för att jag inte skulle hinna i tid till jobbet och det var då de slank ut. Svordomarna. 
För f*n då! Kom nu då  j***a tåg!!
Yngsta dottern hugger som en kobra.
MAMMA!!!! Du får ju inte svära!!!! Vad ska du få för straff nu då??

Och då kom jag på att jag varit så säker på att jag skulle klara det så jag har inte ens bestämt vad jag ska ha som straff. För att det verkligen ska vara ett straff så borde jag ju typ skänka pengar till ett visst främlingsfientligt parti som jag inte ens vill nämna vid namn varje gång jag svär men det känns ju inget vidare. Tänk om jag kommer att svära jättemycket?!? Det blir ju inte bra alls.....

Så nu får ni hjälpa mig - vad ska jag ha för straff? 
Det måste vara något som är genomförbart.
Jag kan till exempel inte springa naken genom kassalinjen på jobbet varje gång jag svär.
Bara så att ni vet.



 

1 kommentar:

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...