Alla vi som gillar Maria

onsdag 8 januari 2014

Mycket jullov kvar i slutet av mamman

I morgon är det äntligen dags för barnen att börja skolan igen. Missförstå mig inte, vi har haft ett underbart jullov men nu är det hög tid att falla tillbaka i vardagen igen. Både mannen och barnen har varit lediga H E L A jullovet och jag har knappt fått en enda minut för mig själv. Jag älskar min familj men jag behöver min egentid. Så att min lediga dag denna veckan infaller just i morgon är ju inte helt fel om jag säger så......
Allra först på agendan  - förutom att få upp och iväg tre motvilliga barn till skolan då vill säga - är en morgonjogg. Jag gillar att klara av träningen direkt på morgonen. Det ger mig sån härlig energi resten av dagen. Annat jag vill hinna med är att klä av och kasta ut granen samt att ställa tillbaka alla julsaker in i förrådet i RÄTT ordning. Det blir ju faktiskt mycket enklare så!
Sen ska jag nog bara vara resten av dagen och på kvällen är det dax för badminton!
Vad gör du på din egentid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...