Alla vi som gillar Maria

tisdag 8 oktober 2013

Time goes by so slowly for those who wait

Ja, aldrig någonsin har väl klockan gått så sakta som den gör idag.
Tanken var att jag skulle ta lite sovmorgon i morse eftersom det troligtvis inte blir någon direkt sömn förrän i morgon kväll men det gick sådär.
Jag jobbade stängning igår och som vanligt hade jag svårt för att varva ner när jag kom hem. Jag kom väl till ro strax efter midnatt och dryga sex timmar senare vaknade huset till liv med en man som ska till jobb och barn som gör sig redo för skolan. Jag lyckades slumra lite till och från när huset var tomt men vid 9-tiden gav jag upp. 

Sedan dess har jag packat om resväskan för etthundrafemtiotolfte gången, hämtat ett lass sättsand i grustaget, gått genom handbagaget (igen), röjt undan i kök och tvättstuga, packat om resväskan ännu en gång, tittat på några avsnitt av SoA, satt igång en maskin tvätt samt vankat otaliga rundor i huset. Och ändå är klockan bara 13.45 i skrivande stund och det är många timmar tills vi äntligen ska åka.

Men så fort barnen kommer hem blir det fullt ös så då ska väl klockan ticka på lite fortare. Pontus ska på skytte ikväll och när han tränar passar jag på att gå en sväng. Sen väntar de vanliga kvällsbestyren här hemma och så fort man och barn har kommit i säng sticker jag mot fem dagars äventyr i London med tre fina väninnor. Det kommer att bli toppen!!!

Det är möjligt att jag slänger in något inlägg från mobilen annars hörs vi nästa vecka!

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni får det helt fantastiskt i London. Njut!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...