Alla vi som gillar Maria

tisdag 22 oktober 2013

Nää! Det måste bli förr!

Jag har precis varit ute och sopat bort en miljon löv från trädäcket. När jag gick där och svor över alla våra träd med mina tankar och Spotify som enda sällskap hajade jag till vid en strof i en underbar låt som heter Breathe med Anna Nalick. 


"But you can't jump the track, we're like cars on a cable,
And life's like an hourglass, glued to the table
No one can find the rewind button......"

Men på vissa saker går det ju att hitta rewindknappen och när jag kom in klickade jag mig bakåt i bloggen för att se vad jag skrev för exakt ett år sedan. Och när jag läser alla kommentarer på det inlägget inser jag hur mycket min blogg och alla fantastiska människor jag har lärt "känna" genom den verkligen betyder för mig! Så därför måste jag ta mig tid. Tid att skriva och tid att läsa. Det där timglaset är ju faktiskt fastlimmat och vad är egentligen viktigare här i livet än att ägna tid åt dem som står en nära?? Inte att sopa löv i alla fall.....

Vill du läsa inlägget jag skrev i dag för ett år sedan så hittar du det om du trycker här!
Vill du lyssna på låten så får du faktiskt leta upp den själv. Den är värd det.

1 kommentar:

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...