Alla vi som gillar Maria

måndag 2 september 2013

Sudda sudda sudda sudda bort din sura min

Idag vill jag dissa en egenskap. Den tråkigaste egenskapen som finns enligt mig. Jag vill dissa folk som tar både sig själva och alla andra på alldeles för stort allvar. Folk som inte har någon humor och som inte kan se allt det roliga som händer runt omkring dem. Jag träffar i stort sett dagligen buttra och inskränkta personer vars mungipor verkar ha fastnat i ett nedåtgående läge och som går runt och ser ut som om de sålt smöret och tappat pengarna. Sluta upp med det!! Det finns en ljusglimt i nästan alla situationer. Upp med humöret! Livet är för kort för att gå runt och sura!!

Med ovanstående rader i minnet känns det då ganska naturligt att hissa personer som bjuder på sig själva och lockar sin omgivning till ett välbehövligt skratt. Jag har läst nånstans att ett barn skrattar 400 gånger på en dag och en vuxen endast 17. S J U T T O N! ! ! Fattar ni hur lite det är?? När jag är ledig och är ensam hemma en hel dag skrattar jag inte så där vansinnigt mycket men en dag på jobbet eller en kväll med nära och kära vänner bjuder på många skratt. Kanske inte så många som 400 men barn är ju lite mer lättroade än vi vuxna. Så omge er med roliga människor och skratta lite mer. Har ni inget roligt att skratta åt? Skratta i alla fall så får du roligt ändå!

Ha det bäst! Och roligast!

2 kommentarer:

  1. OM ett barn skulle skratta 400/dag så skulle det betyda att det skrattar varannan minut all sin vakna tid. Trots att jag har jobbat på dagis så har jag aldrig träffat på en unge som har skrattat så mycket. Och en vuxen som skrattar 17 gånger på en dag skulle skratta en gång i timmen. Så vida man inte skrattar i sömnen också :) Skratta är nyttigt för oss alla, men det måste vara äkta. Och jag är nog inte den enda som kan hålla mej för skratt när jag går och handlar. Men jag förstår din grundtanke, och där håller jag med dej. Ha en bra och skrattfylld dag :))Kram <3

    SvaraRadera
  2. Men mår så mycket bättre om man är glad.
    Men om man ska vara glad måste man må bra...

    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...