Alla vi som gillar Maria

fredag 23 augusti 2013

I dag är det min

enveckiga bröllopsdag och det tänkte jag fira.
Med en fredagsfräckis.
Håll till godo!


Just som klostrets gårdskarl skulle bada i fiskdammen kom nunnorna ut från morgonbönen. När de såg den nakne mannen sprang de skrikande in igen. Alla utom en, som häpet stirrade mellan benen på gårdskarlen.
- Vet du att det här är livets träd sa mannen. Kom hit så ska du få känna hur den växer!
Men nunnan blev rädd och sprang in. När hon berättade för abbedissan vad gårdskarlen hade sagt, sade hon bara:
- Äsch, du ska inte bry dig om vad han säger! Till mig sa han att det var en trumpet men hur mycket jag än blåste i den så kom det inte ett enda ljud... Ni får tänka på engelska ;-)

Ha den allra bästa fredagen alla fina ♥

2 kommentarer:

  1. Jag kom på att det var fredag. Stackars omusikaliska abbedissa. Grattis till en vecka. Nytt rekord för dig? Helgkramar från Bosse Munk

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...