Alla vi som gillar Maria

måndag 1 juli 2013

Mer eller mindre bra gubbar (och gummor oxå för den delen)

Idag vill jag dissa något jag ser på jobbet i stort sett varje gång jag är där och idag råkade jag själv ut för det i en affär. Ja jag handlar i andra affärer ibland. Säg det inte till någon.
Ni vet såna där människor som bara stannar när de är på väg ut ur affären. De bara stannar mitt i dörren som om de vore de enda människorna i hela världen. De plockar upp sitt meterlånga kvitto och kollar om tjejen i kassan verkligen bara slog in en tandkrämstub. Förra gången slog hon ju faktiskt in fel pris på tomaterna! Eller så möter de någon som de inte sett på "år och dag" och plötsligt är de stopp både in i och ut ur affären. För inte kan man gå åt sidan för att prata med Bettan och Sture inte! Nä man måste kramas och säga "Det var inte igår inte!!" precis där och då.
Precis som de ibland måste ta upp alla femtioåtta tjugorna från plånboken och lägga dem åt rätt håll mitt framför kassörskan i stället för att kliva åt sidan och göra plats för nästa kund. Var sak har sin tid och plats, måste man så måste man och allt sånt där.
Så idag vill jag dissa alla som inte tänker längre än näsan räcker när de är och handlar. Hur de tänker när jag inte är i närheten bryr jag mig mindre om.

Och så till något betydligt trevligare. Jag vill hissa ett land. Varje sommar har jag och barnen som tradition att åka till ett speciellt land. Vi var där och hälsade på senast idag. Det var ett helt gäng gubbar som följde med oss hem så nu har jag huset fullt!



Jag vill hissa jordgubbbslandet!

5 kommentarer:

  1. Hear Hear!!
    Även i dag så både dissar och hissar du viktigt kloka saker!

    SvaraRadera
  2. Håller med, fast själva jordgubbsLANDET, njae det kan kvitta. Bären i kartong tack.

    Vad blir det för gott av gubbarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir en sorts jordgubbskompott som är gott att ha i filen eller till glassen eller bara rakt uppochner. Jag skivar jordgubbarna och strör på en dl socker per liter jordgubbar. In med burkarna i frysen och ta upp när man är sugen. Mums!

      Radera
  3. Håller med dig till fullo. Ett tillägg till din diss är alla j-a föräldrar som måste stanna med barnvagnen precis vid på- eller avgång vid rulltrappor för att de bara MÅSTE rätta till något med bebisen eller vagnen så man tjongar rätt in i dom.... sen blänger de surt eller suckar högt! Så gjorde aldrig jag, därmed basta!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar båda sakerna. Just så är det. En stark elak sida av mig vill lyfta på personen högt upp i luften. Under tiden gör jag en piruett och har förflyttat mig till rätt sida. Sätter ner bromsklossen lite hårt på marken och säger bara ett ord. "Sådär." Borde bjudit på "Ha en bra stillastående dag. Akta så du inte växer fast på just denna jordplätt."
    Jag gillar också det landet. Jordgubbslandet.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...