Alla vi som gillar Maria

fredag 5 juli 2013

En liten historia om Sex

De senaste fredagarna har det ju varit lite si och så med fräckisarna därför ska ni få en lite länge fräckis idag.

De flesta hundar heter ju Fido, Buster eller något annat vanligt hundnamn. Min kompis Hugo har en hund som heter Sex. Det är inte helt problemfritt att ha en hund med det namnet. En gång när han skulle gå och lösa en tävlingslicens åt Sex sa han åt kassören att han ville ha en licens för Sex. Kassören sa:
- Det skulle jag också vilja ha!
- Men hon är en hund! sa Hugo.
Då sa kassören att han inte bryr sig om hur hon ser ut.
- Men du förstår inte... Jag har haft Sex sen jag var 9 år!  
- Du måste ha varit en ganska mogen kille! sa kassören.

När Hugo och hans tjej skulle gifta sig sa Hugo åt prästen att han ville ha Sex i kyrkan. Prästen sa åt honom att vänta tills bröllopet var slut. Hugo svarade:
- Men Sex har varit en stor del i mitt liv och hela min vardag kretsar runt Sex.
Han sa att han inte ville veta något om mitt privatliv och att han inte längre ville viga Hugo och hans tjej. Det hjälpte inte att Hugo sa:
- Alla släktingar och vänner vill ha Sex på bröllopet. 

När Hugo och hans fru åkte på smekmånad tog de hunden med sig. När de tog in på ett hotell så Hugo åt receptionisten att han ville ha ett rum åt sig och sin fru, och ett extrarum åt Sex.
- Alla rum på hotellet är okej att ha sex i, sa receptionisten.
- Du förstår inte sa Hugo. Sex håller mig vaken om natten.
- Mig med!

Igår smet Sex. Hugo letade flera timmar efter henne. En polis kom och frågade vad han gjorde kl. 4 på morgonen ute på stan.
- Jag letar efter Sex! sa Hugo förtvivlat.
Hans fall tas upp i rätten nästa torsdag... Så, nu sitter han i fängelse, är skild och har haft mycket mer problem med hunden än han någonsin kunnat föreställa sig.

För någon dag sedan hade han sitt första samtal med en psykolog. Hon frågade:
- Vad verkar vara problemet i ditt liv?
- Sex har varit min bästa vän hela livet och nu har hon lämnat mig.
Psykologen sa:
- Du, du måste förstå att sex inte är människans bästa vän, så ta och skaffa dig en hund!

Så om ni går i hundtankar - var noga när ni väljer namn!!

Ha den allra bästa fredagen alla fina ♥
Och varmt välkommen min nya följare tillika namne Maria!

4 kommentarer:

  1. Jag har aldrig (tack och lov?) haft en hund som har hetat Sex, däremot har jag haft en katt som hette Mamma, och jag kan säga att det förde med sig en del dråpliga situationer det med...

    SvaraRadera
  2. Fniss! Sex är inte helt oproblematiskt i någon form.../M

    SvaraRadera
  3. :0)
    Tur jag var lite smartare vid val av hundnamn. Har tydligen fått mig att slippa oönskade situationer.

    Ha en skön sommar. Nu drar jag på semester!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...