Alla vi som gillar Maria

tisdag 12 mars 2013

Låt mig få tända ett ljus

I dag skulle min pappa ha fyllt 67 år.
Jag glömmer ibland att han inte finns längre.
Eftersom jag mådde så dåligt av att se pappa i det skicket han var jag inte och hälsade på honom så ofta som jag egentligen hade velat.
Därför händer det ibland att jag pratar om pappa som om han fortfarande finns.
Jag funderar nästan varje dag på att skriva en bok om pappa.
En bok om hur världen ställs på ända när ens pappa blir dement i tidig ålder.
En bok som kanske någon annan familj hade kunnat bli hjälpt av.
Få råd och stöd av.
I mitt huvud har jag redan skrivit flera kapitel.
I själva verket har jag inte skrivit en enda rad.
Men kanske en dag.
Kanske en dag skriver jag en bok om en helt vanlig men alldeles ovanlig pappa.
Min pappa.

11 kommentarer:

  1. Låter som en bra idé på många sätt.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Mycket mycket bra idé. Så bra som du är med ord så skulle det bli en bästsäljare. Kramar

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag du ska göra. Börja vet´ja, skriv ner det du vill ha sagt utan att tänka på att det kanske ska bli en bok.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Fint inlägg om en älskad far. Jag har också sett hur en älskad svärmor inte fick uppleva sina barnbarn utan sakta försvann för oss alla in i sin värld.....Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tänder ett ljus till din pappas och min pappas ära ikväll. En bok om detta tror jag skulle vara till väldigt stor nytta för många.

    SvaraRadera
  6. Såklart ska du skriva! Livet är här och nu och vissa drömmar ska bara genomföras. Så att man inte riskerar att titta tillbaka och ångrar sig när det är för sent. Så skriv Maria! Skriv din bok :)

    SvaraRadera
  7. Jag läste det du skrev då din pappa just dött, så fint och så kärleksfullt, så jag säger SKRIV BOKEN.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...