Alla vi som gillar Maria

måndag 4 februari 2013

Kärleken är evig ♥

I dag har jag och mamma tömt pappas rum.
När vi var färdiga bjöd personalen på fika och när vi satt i allrummet ser jag ett äldre par lite längre bort.
Hon har flera gånger frågat mig om jag är hennes dotter. Hennes man förklarar tålmodigt att jag inte är det. Att hennes dotter är hemma med en förkylning. Vilket troligtvis inte ens är sant men det lugnar henne.
Jag har sett dem varje dag denna veckan som jag suttit hos pappa.
De har antagligen varit gifta hela livet och nu när hon bor på ett sjukhem åker han och hälsar på henne varje dag.
Plötsligt lägger hon upp fötterna i hans knä.

- Du behöver inte trycka så hårt. Jag behöver bara ha din värme.......


12 kommentarer:

  1. Åh ... äldre par som tar hand om varandra är så otroligt gulligt!

    SvaraRadera
  2. Så fint och visst är det sant att kärleken är evig!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fint. Och så fint av dig att notera deras kärlek.

    Fint är också inlägget om din far, jag läste och blev berörd. Bilderna var mig så bekanta, vilket beror på att jag och din far tillhör samma generation.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med September i inlägget ovan. Tänkte skriva något liknande själv. Jag är så lättrörd så jag får tårar i ögonen av båda dina inlägg.....Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...