Alla vi som gillar Maria

lördag 22 december 2012

Bloggbyte??

Dottern kom hem hel och ren från discot igår.
Tyvärr händer det en del tråkiga grejer i hennes liv just nu som jag inte kan berätta om här.
Ibland är jag så arg och ledsen att jag inte kan tänka på något annat och det bästa sättet jag vet att få ur mig saker är att just skriva om dem.
Ganska så ofta önskar jag att jag var helt anonym i min blogg.
Då hade jag kunnat skriva om precis vad som helst utan att alla fick veta att det var just jag som skrivit det.
Fast jag har tänkt lite på att man kan ju göra ett bloggbyte.
Jag skriver precis vad jag vill och så skickar jag det till någon av mina bloggvänner som publicerar det på sin blogg som ett anonymt gästinlägg.
På så sätt kan jag ju ändå få ur mig det jag vill ha ur mig samt att de som läser just den bloggen kan lämna kommentarer som jag kan gå in och läsa.
Hänger ni med på vad jag menar?
Är det någon som vill göra ett anonymt gästinlägg på min blogg så hör bara av er! 

För övrigt rullar allt på som det ska. Julklapparna är inslagna, hjärtat slår i rätt takt igen och nu ska jag och sambon kasta oss i soffan och glo på en film!



11 kommentarer:

  1. Ja, det är ju kruxet med att inte ha en anonym blogg. Jag hoppas verkligen det löser sig för dottern. Kramar ♥

    SvaraRadera
  2. Just det gick jag och tänkte på häromdagen. Inget särskilt och samtidigt mycket hade hänt ochjag önskade att jag kunde sätta ord på mina känslor i bloggen utan att tex min mor skulle läsa och bli orolig. Eller någon av mina kollegor? Samtidigt så tycker jag om att bli läst. Samtidigt känner jag inte för att "börja om" i en ny blogg eller ha igång ännu en. Det hade jag under skilsmässan. Där skrev jag. rakt från hjärtat. Det var svart som natten. Den bloggen är begravd idag. Men fyllde så väl sin funktion när jag var som mest sviken och bitter.

    Att "byta" inlägg med varandra kan ju vara en lösning! Jag gillar tanken. Vill du låna min vrå av cyperspace så vet du var jag finns! Och tid till fika ska vi nog kunna ordna. Ge mig en plats så försöker jag ta mig loss. Jobbar en del men en fika med dig prioriterar jag upp!

    Kram och God Jul!

    SvaraRadera
  3. Det som händer ens barn fäster sig verkligen i hjärtat.
    Och själv har jag bytt blogg. Bara för att få vara anonym. Men om DU byter, informera mig, jag vill följa dig alltid.

    SvaraRadera
  4. I början var jag lite halvanonym, men numera läser både släkt och vänner vad jag skrivit. Som i ovan kommentar, man vill inte att föräldrarna alltid ska läsa allt och sitta och oroa sig.
    En anonym blogg är ett sätt att släppa på trycket - fast jag önskar naturligtvis att jag kan följa även den bloggen.
    Trist när man oroar sig över saker som händer kring barnen. Vi föräldrar har ofta saker som gör ont i själen. Idag fick jag dock en lite ljusstråle av en främmande människa, som gav mig känslan av att ha lyckats bra i barnens uppfostran. Det ska jag nog skriva om i nästa inlägg.
    Själv andas jag fortfarande och har mer eller mindre klarat av julklappsinköpen. Granen står klädd och läget är under kontroll!
    Ha en fin kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Det går ju att ha två bloggar. En öppen som den du har nu och en som antingen är låst eller där du skriver helt anonymt. Men detta med att göra anonyma gästinlägg på andras bloggar låter ju också som en smart idé. Det kan ju vara gott med lite feedback men då vill man ju veta vad det är för typer av människor som kommenterar och det kan ju vara svårt om du skriver anonymt på en egen, ny blogg.

    Så jobbigt när ens bara har det jobbigt. Tänk om man alltid kunde skydda dem mot allt jobbigt och hemskt, livet ut.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Elände som drabbar en själv går alltid att hantera men när det gäller barnen är det outhärdligt. Jag följer några bloggar där det behövs inbjudan. De har valt den formen just för att kunna skriva om ex. bekymmer som berör barnen eller livet i allmänhet utan att riskera att omskrivna eller oberörda kan läsa. Om du startar upp en parallell låst blogg vill jag gärna följa med.

    SvaraRadera
  7. Jag har två bloggar. En som är hel anonym, utan namn å bilder där jag skriver av mig massa skräp. Inloggnigen är gjord med en alldeles egen anonym mailadress oxå så klart :-)

    SvaraRadera
  8. Jo, det gäller verkligen att tänka sig för vad man skriver och inte skriver i sin blogg. Jag kan känna ibland att jag har lämnat ut min lilla lite för mycket med alla bråk osv, men å andra sidan så är det ingen i min omgivning som vet om att jag bloggar. Men det blir så lätt att man skriver det som är aktuellt i huvet just för tillfället.. det kan också bli en massa svammel som nu ;-)
    Hoppas att det reder ut sig för dottern <3
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det där med gäst-bloggning är en ganska smart idé faktiskt.
    Spinn vidare på den!
    Hoppas att allt löser sig för din dotter och att ni får en magisk jul!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kikar in för att önska er en riktigt God Jul & Gott Nytt År!
    Kram Milla ♥

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...