Alla vi som gillar Maria

fredag 12 oktober 2012

Skrattar bäst som skrattar sist.


Idag är det operation "fåhemminjävlaskitbil" som står på agendan. För nej, jag fick inte igång den igen
så den står kvar inne i stan. Den gick inte att låsa så har jag riktig otur står den inte kvar.
Innan jag tar tag i det ska ni givetvis få en fredagsfräckis. Den kommer här!

En journalist skulle skriva om en gammal bonde som levt hela sitt liv i en avlägsen by, så han reste dit för en intervju. Efter att ha vandrat runt en stund på gården bjöd bonden på kaffe.

Journalisten: Vad är det roligaste som hänt dig här i byn?

Bonden: Jo, en gång gick grannens dotter vilse i skogen och alla män bildade en skallgångskedja. När vi hittade henne så satte vi på henne allihop!

Journalisten: Men va fan, det kan jag ju inte skriva om. Finns det inget annat roligt som hänt dig?

Bonden: Jo, en gång gick grannens får vilse i skogen och alla män i byn bildade en skallgångskedja. När vi hittade det så satte vi på det allihop!

Journalisten: Men herregud det kan jag ju inte heller skriva om, fattar du väl? Om vi vänder på frågan då: vad är det sorgligaste som hänt dig här i byn?

Då såg bonden mycket ledsen ut, gömde huvudet i händerna innan han sa…
- Jo, en gång gick jag själv vilse i skogen…

Ha den allra bästa fredagen alla fina ♥

2 kommentarer:

  1. Hahahahah! Du är galen! Var får du alla historier ifrån? Dom är skitbra.

    SvaraRadera
  2. Han gick nog vilse helt frivilligt.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...