Alla vi som gillar Maria

onsdag 24 oktober 2012

Lagen om alltings jävlighet är jävligare än någonsin....

I dag har jag legat på akuten i 10 timmar.
Jag har haft flimmer sen i måndags.
Eftersom det vägrar att ge med sig bestämde läkarna sig för att göra en elkonvertering på mig i morgon.
Det innebär att de stannar mitt hjärta och startar det igen.
De lät mig åka hem över natten mot löfte om att jag infann mig kl 0800 i morgon bitti.
En sån här behandling skulle jag ju ljuga om jag sa att jag såg fram emot.
Men om den hjälper så OK då.
Nu ringde läkaren och berättade att mitt PK-värde gått ner till 1,8.
Ni vet det värdet som jag slitit som ett djur för att få upp över 2.
Är det värdet under 2 går det inte att göra en elkonvertering.
Så nu är jag tillbaka på ruta 1.
Ingen elkonvertering eller operation förrän mitt värde legat över 2 i minst 3 veckor.
Tack så jävla mycket livet......




19 kommentarer:

  1. Nä-ä! Varför? Jag vill att du och ditt hjärta ska må bra. DET VILL JAG!
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Men åååååårrrrhhhhh!!
    Vad fan... :(
    Vad händer nu, då?
    Kramar i massor.

    SvaraRadera
  3. Så himla ledsen för din skull. :(

    SvaraRadera
  4. Förbannade skit!!! Kan man inte höja det där värdet med sprutor eller något? Önskar att de kan hjälpa dig snart <3

    SvaraRadera
  5. Nu önskar jag verkligen att det vänder till det bättre för dig. Hur kan ett så gott hjärta strula så?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja nu är du verkligen jättestackars!!!! Du får säga ifrån på skarpen. Det är väl bara att avrunda uppåt för fan. Ett tips från en mattefröken. Kram!

    SvaraRadera
  7. Fy vad tufft, stackars dig! Hoppas värdet går upp snabbt nu. Kram

    SvaraRadera
  8. Jaha... så jäkla trist. Förstår du e en aning bitter på livet nu...

    Bamsekram!

    SvaraRadera
  9. Låter förfärligt det där med "flimmer". Tyvärr känner jag till så litet om det och varifrån sådan sjukdom kommer...men nu verkar det tufft för dig (och även familjen).Vet inte vad jag ska skriva, allt känns lite fel, men hopp om snar bättring önskar jag dig //M

    SvaraRadera
  10. Stackars,stackars dig,du har verkligen fått så det räcker för flera liv.Håller tummarna hårt för att allt blir bra och du slipper det här eländet...Kram!

    SvaraRadera
  11. Inte kul! Det känns som om det vore dags för en vändning snart nu...

    SvaraRadera
  12. Nämen, näe!! Det där var ju inget kul besked :( Skickar kramar till dig för nå´t annat kan jag inte erbjuda ju :(
    Kram

    SvaraRadera
  13. Det är verkligen Murphys lag som gäller nu verkar det som. Med allt som du gått igenom, måste det väl ändå vända snart så du får hjälp och kan känna dig som förut. Tänker på dig. Kram

    SvaraRadera
  14. Som jag hoppas att det ska vända för dig! Min lillebror gick igenom samma sak som du ska göra, alltså starta hjärtat på nytt med elkonvertering. Många, många kramar kommer från mig.

    SvaraRadera
  15. Nu får du väl ta och sluta med att vara värst!!! ;)
    Stora kramen! ♥

    SvaraRadera
  16. Kan du inte "Ge kroppen sparken, för nu har den trilskats lite väl mycket tycker jag :-(
    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...