Alla vi som gillar Maria

torsdag 11 oktober 2012

Karma is a bitch!

Idag var det dax att köra Pontus till tandläkaren för justering av tandställning. Eftersom jag var ute i god tid körde jag först till biblioteket för att hämta en bok jag reserverat. Där fanns inga lediga parkeringsplatser så jag ställde mig på en parkering förbjuden-ruta.

Pontus: Nej nej nej! Här får du inte parkera!!

Jag: Äh tyst med dig. Jag ska bara hämta en bok. Det tar 1 minut.

Småsprang in, högg min bok, lånade den i maskinen och ut igen. Kanske lite mer än 1 minut men inte mycket. Vrider om nyckeln och ............inget. Bilen startar inte.

Pontus: Jag sa ju att du inte skulle parkera här!

Vad synd att ingen sa åt mig att jag inte skulle köpa en Renault Clio. Fast risken är att jag inte hade lyssnat på dem heller.......



5 kommentarer:

  1. Blev det bärgning eller startade den till sist? :)

    SvaraRadera
  2. skit då! Hoppas att det hoppade igång

    SvaraRadera
  3. Ajajajajaj!! Står bilen kvar där nu då?

    SvaraRadera
  4. Men hej där! Hittade hit via en annan blogg.
    Vilken trevlig blogg du har, kikar vidare runt här inne :)
    Tjing!

    SvaraRadera
  5. Ajdå ;)
    Jag gissar att du kom därifrån innan du fick böter? Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...