Alla vi som gillar Maria

onsdag 10 oktober 2012

Sjukt barn och Twitter=heltidssyssla

Idag kommer jag att ha fullt upp. En stor del av dagen kommer att gå åt till sjuksonen. Jag ska bland annat förhöra honom på kartprovet han pluggar inför. De ska kunna peka alla länder i Europa och veta dess huvudstad. Fattar ni hur många länder det finns i Europa nuförtiden?? Jag kom billigt undan när jag gick i skolan.
Som tur är får jag ha facit när jag förhör honom. Geografi var inte mitt bästa ämne i skolan och inte i verkliga livet heller. Det finns huvudstäder i Europa som har passerat mig helt obemärkt.....
Sen skulle jag tro att vi tittar på en film. Nerbäddade i varsin soffa. Skönt med sällskap för en gångs skull.

Resten av dagen kommer jag att tillbringa med att bringa klarhet i det här med Twitter. I min ständiga jakt på nya tidsfördriv bestämde jag mig igår kväll för att göra anspråk på min del av kakan och börja twittra. Jag fattar inte riktigt hur det funkar men jag är ju inte helt tappad bakom en vagn så det klarnar nog under dagen. Vill ni följa mig på Twitter så heter jag @manimani1974.

Ha det bäst!


5 kommentarer:

  1. Min telefon/abonnemang fixar inte twitter, lika bra ;-) I yngstas klass ska de lära sig hela Europa , rätt, men med atlas från 1981.....*suck* Onsdagskram!

    SvaraRadera
  2. Har inte fattat det där med twitter så tyvärr kan jag inte föja dig. Men lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du e som saght så välkommen i Twitter.träsket. För min del så går jag allt mer över dit. Där kan jag vara mer en i mängden jämfört med Facebook. Mer anonym. Följa precis den jag vill, om jag vill. (Du va ju ett givet val så klart! ;)) Man kan gilla o prata m totala främlingar utan att de verkar udda så att säga. Så Twittra på! Du verkar vara en härlig människa som jag nog trivts med över en kopp kaffe (eller va du nu dricker...). Jag följer dig glatt på ännu ett ställe!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nu går mitt äldsta barn bara i ettan men jag kan tänka mig att jag kommer att känna som du gör när det blir dags för geografi.

    Förstår att du läser en del och jag bara måste tipsa alla som läser om boken En man som heter Ove av Fredrik Backman. Den är så bra och får inte missas.

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att med så många länder delade blir det ännu svårare att ha koll på huvudstäder.En son som pluggar fast han är sjuk förtjänar verkligen både film och nått extra gott :-)
    Twitter har passerat spårlöst, jag har ingen koll på hur det fungerar och är lika glad för det.
    Krya-på-dig-hälsa din duktiga påg och ha det gott! :-)

    Redtoppskan

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...